Axis and Allies tips?

För allmänt skitsnack
Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Axis and Allies tips?

Inlägg av Gonka Koff »

Tja!
Ska träffa några polare ikväll, vi spelar A&A typ en gång vartannat år. Nu dök idén upp att fräscha till det och skaffa nån annan variant av spelet.
Nån som har tips på nån expansion/version som är kul? Det får inte vara för svåra regler för sånt orkar vi inte med. Skit samma om det är balanserat och så, vi är för kassa för att upptäcka sånt ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Axis and Allies tips?

Inlägg av Mutt »

Alla axis har typ samma regler. Pacific är sämst, Europa är ok, standard är bäst. Finns det fler har jag inte spelat dem. Men, det finns ju liknande spel som är mer avancerat om det är det man är ute efter. Kommer främst att tänka på europe engulfed (tror jag det heter) som är för två spelare och kör ett kloss system med dold styrka, dvs arméer blir utsatta.

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Axis and Allies tips?

Inlägg av Pipkin »

Jag gillar A&A Battle of the bulge, det var ett trevligt spel, vill minnas att det gick ganska fort att köra ett parti också :)
Senast redigerad av 1 Pipkin, redigerad totalt 29 gånger.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Axis and Allies tips?

Inlägg av Kimich »

Ett tips är att köra standard men med två kartor med en skärm i mellan, sen kör man hidden movment. Tar lite längre tid men 10 gånger roligare.

Skriv svar