Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

För allmänt skitsnack
Gibber
Inlägg: 204
Blev medlem: 13 okt 2008, 07:29
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av Gibber »

För att va jäkligt high-tech och resa runt bland stjärnorna borde det ju va ganska basic att skapa ett sätt att sprida den den geggan på ett vettigare sätt :)
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Git
Inlägg: 13
Blev medlem: 27 jan 2011, 11:42

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av Git »

Det som jag störde mig absolut mest på var varför skulle skaparna visa vägen den planet som dom tillverkar vapen för att förinta mänskligheten? Med den grundmissen i story blir hela filmen lite muppig i min mening.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av Mutt »

Git skrev:Det som jag störde mig absolut mest på var varför skulle skaparna visa vägen den planet som dom tillverkar vapen för att förinta mänskligheten? Med den grundmissen i story blir hela filmen lite muppig i min mening.
Det där får man inget svar på i filmen, men däremot i en av teasersarna / trailersarna för filmen. Där sitter hon, tjejen, och sänder ett nödmeddelande som i princip säger "det var ingen inbjudan, det var en varning".

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av Mattias H »

Med lite distans tycker jag nog filmen var rätt dåligt gjord ändå, inte i närheten av Aliens 4 som var ett totalt skämt men ändå.

Filmen hade potential som slarvades bort och det blev aldrig någon riktig tät stämning. Den HADE dock kunnat göra briljant.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av egge »

Finns sjukt mycket jag stör mig på:

Varför måste alltid människor vara grunden till allt? Kunde det inte bara varit en ras som gjorde vapen, allt gick åt skogen och så skulle dem ta sig till Jorden och dunka sönder allt för att ta över?

Ett rymdskepp som rullar när det krashar? Jag ser en brist i design.

Vad är det för totalt inkompetent idiot som har en intevju där en forskare säger "Jag gillar inte rymdskepp, okända saker, har cellskräck, inte den IQ som krävs för att kunna förstå en text som kallas "Säkerhetsförskrifter", ingen känsla för att ta saker i tur och ordning och fundamentalt inte kan hantera stressiga situationer" och sedan får arbete på ett triljion-dollars projekt för att göra saker där just dessa kvalifikationer krävs? Var alla rekryteringsföretag tvungna att ta den minst kompetenta personen till arbeten för att få betalt?

Varför presenterar man inte folk som skall jobba intensivt med varandra och måste ha bra samarbete _innan_ man skickar iväg dem?

Hur blir man företagsledare när det är så man arbetar med sina viktigaste projekt?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mattias H
Inlägg: 235
Blev medlem: 08 jun 2009, 21:20

Re: Prometheus !! Obs innehåller spoilers!

Inlägg av Mattias H »

Egge, med den typen av analysfilter finns det rätt många filmer att störa sig på. ;)

Jag anser allra främst att filmen inte levererade ordentligt med känsla samt slarvade bort delar i storyn som kunde blivit jäkligt coola.

Att filmen tar en ny vändning gör mig inte alls mycket faktiskt, det har varje BRA (dvs 1-3) film i serien gjort ändå. Annan stil och vinkel på storyn.

Skriv svar