40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
MelkerG
Inlägg: 85
Blev medlem: 31 jan 2011, 08:59
Ort: Stockholm/Enköping

40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

Inlägg av MelkerG »

Satt här framför TVn och tänkte att köra nån typ av lag quizz under ett konvent/turnering kunde vara något.

Min inspiration kommer från pub quizzar, där man i lag om 5-10 pers svarar på frågor om allt och inget. I detta quizz skulle frågorna givetvis handla om 40k fluff och andra 40k relaterade saker.

Dett skulle enligt mig vara en kul grejj att mellan föreningar under turneringar visa vem som är herre på nördtäppan.

Om detta skulle vara något en bredare publik skulle vara intresserade av, skulle jag gladeligen kunna skriva frågor som kunde användas under nån turnering (skulle ju vilja vara quizzmaster själv, men kan väl göra beställnings uppdrag).

Tack och hej

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

Inlägg av Mutt »

Def-con har väl haft sådana om jag inte blandar ihop det?

Användarvisningsbild
MelkerG
Inlägg: 85
Blev medlem: 31 jan 2011, 08:59
Ort: Stockholm/Enköping

40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

Inlägg av MelkerG »

Det har säkert funnits, tänkte inte lägga beslag på att idén på något sätt är min. Utan mest som en liten post till alla arr om de skulle vilja ha hjälp med en sådan sak.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: 40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

Inlägg av Jocke Rapp »

DefCon och flera andra turneringar har haft sånt, brukar vara rätt kul. Jag tror säkert du kan få hålla i det på turneringar om du frågar arrangörerna.

På GiantFanatic i Köpenhamn har dom haft quiz också tidigare. Men då skrev varje spelare själv och poängen räknades till turneringsresultatet, så det var ungefär som att sitta och skriva en tenta...

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: 40K quizz på turneringar, en tävling i turneringen

Inlägg av Trulsante »

TOK 35 under Allahelgona kommer att ha ett fluff-quiz. Hur vet jag det? Jo, för att det är jag som håller i det!

Fina (nåja ;) ) priser utlovas till det lag som koras vinnare.

Syns vi där?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar