40k film

För allmänt skitsnack
Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 40k film

Inlägg av Mutt »

Bengt skrev:
Mutt skrev:Sluta sabba mina argument! Alla filmer med jämnstarka fiender är draman! Krigsfilmer är Rambo 1+ och liknande!
Är du medveten om att Rambo 1 handlar om en luffare som dödar poliser i en amerikansk småstad?
Nej, det är jag inte medveten om. Men eftersom du säger poliser i plural så uppfyller den ändå mina kriterier!

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: 40k film

Inlägg av Yautja »

Mutt skrev:
Bengt skrev:
Mutt skrev:Sluta sabba mina argument! Alla filmer med jämnstarka fiender är draman! Krigsfilmer är Rambo 1+ och liknande!
Är du medveten om att Rambo 1 handlar om en luffare som dödar poliser i en amerikansk småstad?
Nej, det är jag inte medveten om. Men eftersom du säger poliser i plural så uppfyller den ändå mina kriterier!
Nja, body counten i Rambo 1 är två stycken varav Rambo dödar en.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: 40k film

Inlägg av guildmaster »

Störde mig även på att de skulle ha en stor flagga med sig. Visst SM gillar sånt. Men på ett fem-manna-recon-uppdrag, lägg ner.

Sen sparade de in på budgeten genom att inte ha några masscener. Vilket gjorde att det känns som det var max 15 pers på den där Battle cruisern eller vad det nu var för gigantiskt BFG skepp.

Sen använder de en Thunderhawk som en transporthelikopter. 5 marines mot 50 CSM. Hm, jag tror jag sätter Thunderhawken i reserv.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: 40k film

Inlägg av HeadWar »

guildmaster skrev:Sen sparade de in på budgeten genom att inte ha några masscener. Vilket gjorde att det känns som det var max 15 pers på den där Battle cruisern eller vad det nu var för gigantiskt BFG skepp.
Det var bara 12 Marines med på skeppet, mycket riktigt.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: 40k film

Inlägg av Mutt »

Man skickar inte in en stor klumpig transport i urban fighting. Det får infanteriet rensa ut på grund av risken för bakhåll. Lite enklare att smyga in 12 man än en fet thunderhawk.

Det var även en space marine captain med i gruppen, och att han vill ha "sitt" banner med sig är väl inte konstigt.

Skriv svar