Sortera bits? Hur gör man??

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Sortera bits? Hur gör man??

Inlägg av Flogger »

Hej på er!

Jag har suttit hela denna söndagen och packat upp tre flyttlådor med bits och figurer av olika slag (bara en låda kvar nu) men medan jag satt och sorterade så insåg jag att jag hade dubbelt så mycket som jag trodde.

Bild


Hur gör ni när ni sorterar? Något index av något slag? Sorterar ni efter ras eller efter bit av modell? Har ni tex. en hel låda med huvuden eller armar eller har ni en hel låda med tyranider och en annan med orcs and goblins och där ligger alla bits till just den armén?

Jag är lite tveksam till hur jag ska lägga upp detta och just nu är det total kaos i min lilla etta, som tur är bor man själv och hunden klagar inte på stök :P
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Sortera bits? Hur gör man??

Inlägg av DarkMessiah »

Jag kör liknande såna här:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbets ... ska-20582/

en per ras jag spelar, och en för alla andra som jag lyckas samla på mig ^^

JayNil
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 nov 2012, 00:48

Re: Sortera bits? Hur gör man??

Inlägg av JayNil »

Jag kör samma princip som DarkMessiah, men den här varianten (också Biltema) då det är enklare att bära med sig lite fler grejer. Dessutom kan man modulera lite med vilka boxar man vill ha med sig vid ett givet tillfälle utan att behöva tömma över i andra lådor:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbets ... -st-20393/

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Sortera bits? Hur gör man??

Inlägg av daskad »

Jag kör lika dant, sorterar efter ras. Sen brukar jag sortera upp huvuden för sig, vapen för sig, ben för sig, överkropp för sig och detaljer för sig
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar