StarCraft = Warhammer?

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Styranimon »

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... H623E&NR=1

Är det inte en Tyranidinvasion rakt igenom?
Härmapor...
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av katzenjammer »

Först härmade blizzard gw med tyranider, fast dom gjorde mer rätt i designen, så då stal gw deras design när de revampade tyraniderna i 3e.

Båda företagen är öppna med att de konsumerar de andras produkter, så det är väl inte konstigt att man inspireras.

Sen var väl exempelvis starship troopers etc före så ingen av dem är väl orginella.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Flogger »

Förstår inte vad pokémon hade med detta att göra?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Excessus »

Det där var en riktigt skum video...och jag har inte så lätt att förstå vad det har med tyranider att göra...

Var det denna du menade? http://www.youtube.com/watch?v=MVbeoSPqRs4
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Samuel »

Med tanke på att Andy Chambers, Mr. 40k, är Creative Director på Blizzard så är det inte så konsitigt att StarCraft II är likt Warhammer 40k.

Lustigt är däremot att det här samtalsämnet dök upp hos oss i lördags. Spookay!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av L3go »

är det bara jag som är cepe och kommer till nån ful djefla pokemon-video? wtf, mate? :?:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Waraxx
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 nov 2011, 22:47

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Waraxx »

om jag inte har helt fel så var starcraft först menat att vara placerat i 40k universumet med raserna spacemarines -> terrans, nids -> zerg och eldar -> protos. men jag tror att GW drog sig ur ganska sent av någon anledning. så starcraft fick göra lite justeringar och fixa till historien lite, bland annat byta namn från ??? till starcraft.

så om man vill sätta det i korrekta mattematiska samband så är det snarare starcraft <= Warhammer

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Hemogoblin »

Waraxx skrev:om jag inte har helt fel så var starcraft först menat att vara placerat i 40k universumet med raserna spacemarines -> terrans, nids -> zerg och eldar -> protos. men jag tror att GW drog sig ur ganska sent av någon anledning. så starcraft fick göra lite justeringar och fixa till historien lite, bland annat byta namn från ??? till starcraft.

så om man vill sätta det i korrekta mattematiska samband så är det snarare starcraft <= Warhammer
Om detta stämmer så var det ett j**** stort misstag av GW!!

Skulle älska en långfilm gjord av Blizzard. Deras introfilmer är ofta häftigare än dom flesta filmer!
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Lazybones
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 okt 2013, 10:39

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av Lazybones »

Dock har väl Whammer funnits längre än StarCraft?, Terrans känns ganska lika Space marines, armor, vapen, allt sådant, samt Zerg ja, nids?:D, eldar, prottos utan tvekan.

Possitiva är väl att Blizzard ännu inte förstört StarCraft som dom gjort med WarCraft - Diablo usch säger jag bara.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: StarCraft = Warhammer?

Inlägg av katzenjammer »

Men marines i rymden med exo-rudtning har funnits längre än gw också. Och utseendemässigt är dom ju inte speciellt lika.

Och återigen kolla tyraniderna gws gamla såg ut som kaniner, sen kom zerk och sen kom nästa version av tyranids och dom såg ut som zerg.

Men det är väl inte konstigt att de inspireras av varandra, det går ju mode i design i spel också.
Flesh is a design fault

Skriv svar