Köpes 40k, målade hela arméer

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

kriss

Köpes 40k, målade hela arméer

Inlägg av kriss »

Vi är en förening i Skåne som är intresserade av att köpa 40k-arméer till föreningen (vi bedriver ett projekt som går ut på att sprida figurspel till lite fler målgrupper än de som håller på i dag - se här om du är nyfiken) - om du har något gammalt som samlar damm i en skrubb så får du gärna avyttra det till oss så ser vi till så figgarna kommer till god användning i ett kärleksfullt hem.

Kriterier:

Målat - enstaka figgar som inte är det är OK, men armén måste se någotsånär sammanhängande ut överlag. Det måste inte vara bra målat däremot - om du skulle våga släpa armén till ett konvent så är det helt godkänt.

Allround - det ska fungera som introduktion för nya spelare. Extremt smala arméer går tyvärr bort av det skälet - Nidzilla, Eldar med allt på Jetbike, Ravenwing, etc (undantaget är möjligen Deathwing). Smalt som ändå passar listan som i 'shooty eldar' eller 'närstridsnidz' är helt OK. Bonus om det finns lite olika/extra enheter så man kan kombinera ihop några olika listor av figgarna.

Storlek - 1000p och uppåt.

Pris - 1500 för en ~1500-2000p-arme är smärtgränsen och då får det hemskt gärna vara inklusive frakt (kan ordna med upphämtning/avlämning i Skåne, Stockholm eller Göteborg) - jag vet hur mycket tid och kärlek det tar att måla en armé ordentligt, men vi har begränsade medel. Sorry!

Icke-marines - Vi har en hög vanillamarines redan, så allt som inte är marines är prioriterat.

Vi är inte omöjliga i fall det så är så att du råkar ha saker liggande som inte passar in på alla kriterierna, men se ovan om begränsade medel (läs: vi är fattiga och kan inte betala tokbra för det i så fall). Råkar du ha halvmålade Ultramarines med inslag av Blood Angels och Crimson Fists men tycker det är skitbra att vi försöker lotsa in lite fler tjejer i hobbyn, eller har 600 poäng spridda Dark Eldar som bara ligger och skräpar och vill ge oss ett vrakpris så är det helt OK att höra av sig.

Kontakt - skicka mig ett PM här på forumet eller skicka mig ett mail på kriss snabel-a sverok.se. Jag kommer befinna mig i en annan tidzson de närmaste veckorna men kollar mail/forum regelbundet.