Tycker du har en nedlåtande ton när du säger att jag är fjantig och sen tar ett jättedåligt exempel, blir lite ad hominem över det hela. Diskussionen som jag för upp är att du har två regler som påverkar AV "samtidigt".Flogger skrev:Båda reglerna har en "set value", spelaren vars tur det är väljer. Så på overwatch från lansar väljer du, men i motståndarens skjutfas väljer hen. Problem löst.
Men med din argumentation kan man hävda att grav woundar en terminator karaktär på 3+ eftersom den har 3+ save i sin profil, att den köpt till terminator armour spelar ingen roll. Blir rätt fjantigt.
Quantum shielding = AV 13
Lans = sänker denna till AV12
Du har inte AV11, du har 13. Vad du har innan dina specialregler är irrelevant.
Jag ser på det såhär.
Ghost Ark har AV 11 11 11.
Lance -> om AV > 12 så AV = 12.
QS -> AV = 13 13 11.
resultat AV 13 13 11
eller:
Ghost Ark har AV 11 11 11.
QS -> 13 13 11
Lance -> Om AV > 12 så AV = 12
resultat AV 12 12 11
Jag köper definitivt att man kör AV12 när lans skjuter på QS om det är så det är tänkt att det ska fungera med multipla "Set Values" modifiers.
Dock så tycker jag att det ska vara ett regelförtydligande antingen som en rules change på just Lance (Eller QS) eller ett regelförtydliande ang. Multiple Modifiers. (D.v.s något i stilen med" in the case of multiple modifiers that both set a characteristic active player chooses which modifier has precedence").