Vad bör tillåtas från IA?

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Seregon »

Yautja skrev:
Zurken skrev:problemet ligger väl i att den är en flyer, typ?
den var det en gång i tiden men eftersom den fått Ok för 40k stämpeln i nya apocalypseboken bör den inte ha några apocalypserelaterade regler.
Stämmer. Den är en skimmer i 40k (men flyer i Apocalypse).
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Excessus »

Seregon skrev:Dessutom är en dreadclaw ett fast attack
Ja det är ju inte som att CSM använder sina fast slots ändå, men med en dreadclaw i listan kanske man skulle för en gångs skull... :D

Är Dreadclaws påverkade av ikoner på samma sätt som obbar och termies?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Seregon »

Excessus skrev:
Seregon skrev:Dessutom är en dreadclaw ett fast attack
Ja det är ju inte som att CSM använder sina fast slots ändå, men med en dreadclaw i listan kanske man skulle för en gångs skull... :D

Är Dreadclaws påverkade av ikoner på samma sätt som obbar och termies?
Ingen aning, det står inget vare sig för eller emot det. Den kommer iaf in med Deep Strike.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Gustav »

Nej, icons funkar inte på dreadclaws, varken regelmässigt eller fluffmässigt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Zurken »

Gustav skrev:Nej, icons funkar inte på dreadclaws, varken regelmässigt eller fluffmässigt.
Exakt, Icons funkar bara på terminators, obliterators och lesser daemons. Det är lätt att tänka sig att Icons funkar på allt, eftersom allt man kan tänkas vilja deepa i chaos codexet kan använda Icons. Det som kan deepa, men inte på icons är bara Raptors, samt prinsar och karaktärer med vingar/jump packs.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Excessus »

Gustav skrev:Nej, icons funkar inte på dreadclaws, varken regelmässigt eller fluffmässigt.
Hah, jag skyller på plötslig hjärndöd! Glömde helt bort mig där ett tag!

Har förmodligen med det faktum att göra att jag aldrig har deepat något annat än just obbar, termies och demoner... :lol:
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av RobinF »

Står i valet och kvalet mellan att köpa IA:11 eller ej, för alla eldar-godsaker som finns där i. Frågan är om prylarna där i kommer att tillåtas på turneringar i Sverige? Främst Hornet (sjukt, galet mycket prisvärdare än en Vyper), jetpack-war walkers, eldar guardians med BS4 och lasblasters (stormbolters med S3) samt deras dedicated-transport falcons med BS4.....

Har den eminenta SWEFAQ-gruppen en preliminär åsikt? :)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av Ancalagon »

Det finns redan en diskussionstråd om de olika Forge World arméerna för regler om Corsairs, Death Corps, Elysian drop troops, Renegades etc.

Personligen tycker jag man borde officiellt godkänna dessa när man väl gjort kompmallar för dem.

RobinF
Inlägg: 132
Blev medlem: 03 sep 2009, 08:36

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av RobinF »

Ancalagon skrev:Det finns redan en diskussionstråd om de olika Forge World arméerna för regler om Corsairs, Death Corps, Elysian drop troops, Renegades etc.

Personligen tycker jag man borde officiellt godkänna dessa när man väl gjort kompmallar för dem.
Jag tror inte att hela armélistan kommer att tillåtas, men för andra listor har ju enskilda prylar lyfts ut, så att de är möjliga att ta i andra arméer, eller (exvis TL MM razorbacks)?

Eller är det så att alla enheterna är endast för corsair-listan, och inte kan köpas till Codex: Eldar? Eftersom jag inte har IA11 kan jag inte kolla det...

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Vad bör tillåtas från IA?

Inlägg av The Gretchin »

RobinF skrev:
Ancalagon skrev:Det finns redan en diskussionstråd om de olika Forge World arméerna för regler om Corsairs, Death Corps, Elysian drop troops, Renegades etc.

Personligen tycker jag man borde officiellt godkänna dessa när man väl gjort kompmallar för dem.
Jag tror inte att hela armélistan kommer att tillåtas, men för andra listor har ju enskilda prylar lyfts ut, så att de är möjliga att ta i andra arméer, eller (exvis TL MM razorbacks)?

Eller är det så att alla enheterna är endast för corsair-listan, och inte kan köpas till Codex: Eldar? Eftersom jag inte har IA11 kan jag inte kolla det...
Orker har ju en egen Dread-mob. Dem enheterna får man egentligen inte använda (tror jag), men det har vi i Sverige bestämt att man får.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar