Templars - nu med extra meningslöshet!

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Valrosskorv »

(Jag kommer förmodligen låta rätt grinig i detta inlägg, så jag ber om ursäkt i förväg)

Finns det över huvud taget någon anledning att spela Black Templars om man använder SweFAQ (annat än att man gillar dem)? Alla fördelar utom tank-hunter terminators, rerolls och veteran skill assault-termosar tas bort och ersätts av billigare rhinoes och razorbacks. Detta vore i och för sig ett rätt hyggligt byte, om det inte vore för att det i princip tvingar Templars att spela Razorback-spam, något som de tre nya Marineböckerna är mycket bättre på. Vore det inte bättre för armémångfalden att låta Templars ha kvar sina Drop Pod-regler, PotMS som uppgradering, billigare/dyrare fordon etc. än att tvinga in ännu en Marine-armé i Razorbackträsket? Blood Angels får ju till exempel köpa sina snabba bilar från sin bok, så varför kan man inte göra nåt liknande med Templars?

Är jag helt ute och cyklar eller har jag en poäng? Borde jag ha postat i allmänt? Varför är vatten vått? Fortsättning följer...

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Yautja »

Vad är Black Templars? Är det ett successor chapter till Blood Angels, Grey Knights eller Space Wolves?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Valrosskorv »

Yautja skrev:Vad är Black Templars? Är det ett successor chapter till Blood Angels, Grey Knights eller Space Wolves?
Jag ser vad du gjorde där...




(det där lät HEMSKT på svenska...)

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Man kan spela BT för att det är ett tufft chapter med fräckt fluff och balla specialregeler!
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Valrosskorv »

Bengtsson den yngre skrev:Man kan spela BT för att det är ett tufft chapter med fräckt fluff och balla specialregeler!
Det är ju just det; de balla specialreglerna är i princip meningslösa om man ska bli inknödd i razorspam, eftersom alla andra (utom DA) gör Razorspam bättre än Templars...

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Spela inte razorspam då! ;)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Arioch »

Eller BT :wub:
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Valrosskorv »

Bengtsson den yngre skrev:Spela inte razorspam då! ;)
Och om man ändå vill ha en chans att vinna?
Arioch skrev:Eller BT :wub:
Börjar nästan fundera på det...

Är inte SweFAQs syfte att göra arméerna mer jämna? Vad är det då för mening med att atombomba sönder de enda fördelar som en äldre bok har?

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av lurräven »

Black Templars har ju dubbla cycloner per 5man och billiga Typhooner.

BTs fick väl en updatering av GW också... spelas inte den?

Edit: BTs är ensamma om heavyvapen per 5man också i sina troops.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Templars - nu med extra meningslöshet!

Inlägg av Jocke Rapp »

SweFAQs syfte är inte att göra arméerna jämna, det är kompens syfte. SweFAQen bara tolkar regler och gör husregler där det behövs för att ha ett tydligt regelverk.

Och templars har absolut coola grejer i form av stora närstridsenheter med blandade saves, enheter som avancerar när de tar casulties, en ball karaktär med vows och inte minst spelets tuffaste granat. Och de har även riktigt bra grejer i form av termosar och bikes med dubbelt så många vapen som SM, assaulttermosar i pod, små tacticals med tunga vapen, möjlighet att köpa USR:s till enheter och billigare typhoons.

Skriv svar