What shall we do with the necronspindel?

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av Mutt »

Zurken skrev:@Seregon

Det finns ingen generell regel som säger att allt som spawnas ger VP, även om jag tycker att det borde vara så.
Det finns ingen generell regel alls om victory points, utan det är en liten appendix-grej lååååångt bak i regelboken. Hur som helst tycker jag absolut att de ska ge victorypoints, de har trots allt varit med och slagits, samt tagit skada. Däremot är det lite knepigt hur man räknar om de är under hälften eller inte. Jag tycker nog att man utgår från startantalet. Var de till exempel 10 från början, pumpats med 9 extra så måste man döda 14 av dem för att få hälften av poängen, dvs ner till 5.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av egge »

Mutt skrev:
Zurken skrev:@Seregon

Det finns ingen generell regel som säger att allt som spawnas ger VP, även om jag tycker att det borde vara så.
Det finns ingen generell regel alls om victory points, utan det är en liten appendix-grej lååååångt bak i regelboken. Hur som helst tycker jag absolut att de ska ge victorypoints, de har trots allt varit med och slagits, samt tagit skada. Däremot är det lite knepigt hur man räknar om de är under hälften eller inte. Jag tycker nog att man utgår från startantalet. Var de till exempel 10 från början, pumpats med 9 extra så måste man döda 14 av dem för att få hälften av poängen, dvs ner till 5.
Jag tror det inte spelar så stor roll. Kör att de är löjligt bra och räkna som med termagaunts (varje spawnad ökar på VP mängden i enheten). Om 6 månader lär det ändå bara ge ett KP.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av Halvar »

skillnaden på crons och nids är att nids skapar nya enheter och får inte utöka sina, medans crons gör precis tvärt om. nidsen ger extra kill point, vilket är de vanliga missionsens måttstock på vinst, förlust eller oavjord match. VPs, som mutt säger, är långt bak runt "försök ha lite kul med gamla och egna regler"-avsnittet.
Ja' än't bittä'!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av egge »

Halvar skrev:skillnaden på crons och nids är att nids skapar nya enheter och får inte utöka sina, medans crons gör precis tvärt om. nidsen ger extra kill point, vilket är de vanliga missionsens måttstock på vinst, förlust eller oavjord match. VPs, som mutt säger, är långt bak runt "försök ha lite kul med gamla och egna regler"-avsnittet.
Jag är fortfarande inte med. Säger du att crons kommer ge mer kill points? För om det inte är så så är frågan troligen bara intressant under 6 månader.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av Mutt »

Ingen har sagt att de ska få killpoints, bara mer victory points.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: What shall we do with the necronspindel?

Inlägg av Halvar »

nids har nackdelen att de skapar killpoints vid spawning är vad jag säger. de skapar även VPs enligt reglerna eftersom det står "for all scenario special rules". spindlarna har inte något liknande. hade det varit min turnering hade jag tyckt att hälften av max antalet scarabs i enheten var vad som hade krävts för att få halva VP av enheten. om inte sweFAQ faktiskt säger något annat såklart.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar