Imperial Armour 11
Postat: 22 feb 2012, 17:27
Okej, förutsatt att även karaktärer och enheter är tillåtna från IA så är mitt förslag från IA 11 följande:
Tillåtna:
Bran Redmaw - Bra med en enhet Grey Hunters som får Operate Behind Enemy Lines, dåligt att han byter ut all sin bra wargear och blir en kass best i alla matcher.
Shadow Specters - Klassiska Eldars; skjuter bra, tål lite och kostar massor. Har jetpacks. Kan med sjukt komplexa regler få en Plasmakannon som de kan gå ock skjuta med. Annars ett S6, AP3-skott per kille. Har alltid 5+ invulnerable, 4+ om det är ett skott som kommer från mer än 12" bort. Allt detta för nätta 35p stycket.
Irillyth - Phoenix Lord till Shadow Spectr1s. 225p. Får 3 S7, AP3-skott på 24". Hit-and-run och samma save invulnerable som vanliga Spectres.
Farseer Bel-Annath - Knasig Farser för 175p med Eldtrich Storm, Fortune och Mind War. Har ett Witchblade som en gång kan användas som en template med S5 AP2. Alla inom 12" blir Stubborn och inga andra Farseers får finnas med i listan. Gör om FOCen så att ett Heavy blir conpulsary men torskar ett Elites och två Troops.
Warp Hunter - verkar vara samma som i IA Apoc II.
Wraithseer - samma som i IA Apoc II.
Hornet - samma som i IA Apoc II.
Ej tillåtna:
General Myndonas Odon - IG behöver ingen orderspruta som kan re-rolla sieze.
Wasp Assault Walker Squadron - Tänk War Walkers fast byter ut Scout mot Deepstrike och Jet Pack Infantry och blir 10 poäng dyrare men Fast Attack. De kan även ge upp skytte för att hoppa 12" och få ett 5+ cover. För endast 10 poäng mer låser Eldar upp Heavy Support slots från War Walkers och dessa har vida överlägsen överlevnadsförmåga jämfört med War Walkers.
Tillåtna:
Bran Redmaw - Bra med en enhet Grey Hunters som får Operate Behind Enemy Lines, dåligt att han byter ut all sin bra wargear och blir en kass best i alla matcher.
Shadow Specters - Klassiska Eldars; skjuter bra, tål lite och kostar massor. Har jetpacks. Kan med sjukt komplexa regler få en Plasmakannon som de kan gå ock skjuta med. Annars ett S6, AP3-skott per kille. Har alltid 5+ invulnerable, 4+ om det är ett skott som kommer från mer än 12" bort. Allt detta för nätta 35p stycket.
Irillyth - Phoenix Lord till Shadow Spectr1s. 225p. Får 3 S7, AP3-skott på 24". Hit-and-run och samma save invulnerable som vanliga Spectres.
Farseer Bel-Annath - Knasig Farser för 175p med Eldtrich Storm, Fortune och Mind War. Har ett Witchblade som en gång kan användas som en template med S5 AP2. Alla inom 12" blir Stubborn och inga andra Farseers får finnas med i listan. Gör om FOCen så att ett Heavy blir conpulsary men torskar ett Elites och två Troops.
Warp Hunter - verkar vara samma som i IA Apoc II.
Wraithseer - samma som i IA Apoc II.
Hornet - samma som i IA Apoc II.
Ej tillåtna:
General Myndonas Odon - IG behöver ingen orderspruta som kan re-rolla sieze.
Wasp Assault Walker Squadron - Tänk War Walkers fast byter ut Scout mot Deepstrike och Jet Pack Infantry och blir 10 poäng dyrare men Fast Attack. De kan även ge upp skytte för att hoppa 12" och få ett 5+ cover. För endast 10 poäng mer låser Eldar upp Heavy Support slots från War Walkers och dessa har vida överlägsen överlevnadsförmåga jämfört med War Walkers.