Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

Inlägg av Jocke Rapp »

Frågan är uppe för diskussion i FAQ-gruppen.

Vi har även diskuterat igenom alla andra frågor som tagits upp i den här tråden. Snart kommer det komma en sammanfattning av vad vi kommit fram till och detta kommer även att strax leda till en ny FAQ.

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Kan en stunned Land Raider köra 12", använda Smoke Launchers och skjuta mha PotMS i samma runda?
Det tycker jag är ungefär lika rimligt som att den skulle få skjuta trots att den misslyckats sitt nightfight slag. ...eller är utanför range ... eller utanför LOS.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

Inlägg av DHettNeck »

Om black templar får ta sin emperors champion som enda HQ, får då också CSM ta en GD som sitt enda HQ?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:Om black templar får ta sin emperors champion som enda HQ, får då också CSM ta en GD som sitt enda HQ?
Nope, sid 89, C:CSM:
SUMMONED DAEMONS
This army can include a Summoned Greater Daemon and Summoned Lesser Daemons. They exist outside of the force organisation chart and are chosen in addition to your normal minimums and maximums, as outlined in the section at the back of the army list.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Förslag på regler som bör tas upp i FAQ:en

Inlägg av Nefrums »

vehicle squadrons med olika armor? med olika armor.

Tex. En vehicle squadron som består av två tanks, nn battletank och en demolisher, blir attackerad i närstrid. Vilket AV slår man mot?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar