Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Ceasar »

Jag är också av åsikten att det är bra mycket trevligare med rätt färger.

Nu mer än tidigare. Då så många chapters kommer att få olika regler, så känns det nästan som en del av WYSIWYG. Vill man absolut hoppa mellan codexar så är det väl bara att man målar ett neutralt chapter som kan spelas som samtliga, så är den saken ur världen.

Själv sitter jag på runt 10k pts Ultramarines, så jag skjuter mig lite i foten, men det känns ändå rätt.

Tror aldrig att alla kommer att vara överens här. Som vanligt blir det upp till TO att straffa/belöna den "fluffiga" sidan av spelet. Man kan t.ex. få - i målning om du har "fel" chapter. Successor chapters - räknas såklart som "rätt" chapter.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Excessus »

Ja, det är ju så spännande att se alla de där "counts as CSM" arméerna därute..åh, just det ja...de finns inte!

...visa mig en sådan så tror jag på att måla sin armé i en annan färg för att få andra regler inte är WAAC...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

orgasmatron
Inlägg: 202
Blev medlem: 08 mar 2011, 08:42

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av orgasmatron »

Ok pics kommer i kväll...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Zurken »

Excessus skrev:Ja, det är ju så spännande att se alla de där "counts as CSM" arméerna därute..åh, just det ja...de finns inte!

...visa mig en sådan så tror jag på att måla sin armé i en annan färg för att få andra regler inte är WAAC...
Jag har minsann sett en och annan SW/CSM arme´ där ute så visst finns det. Jag hoppar codex ständigt, ibland är det för få bästa reglerna jag kan (som när jag körde Ravenwing på Warcon och Rydcon) och ibland är det bara för att få roligare regler (jag kan endast spela med vettiga Assault Marines med BA-codexet). Att kalla codexhoppande WAAC är inte helt korrekt, en äkta WAAC skulle se till att han har optimala regler oavsett om codexhoppande var tillåtet eller inte och då blir ju skillnaden på att ha "rätt" eller "fel" regler en mycket större ekonomisk fråga.
Alexander Merinen

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Flygmaskin »

Puss på alla!
Människomat, till exempel spannmål.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Blom »

Nu minns jag lite varför jag la 40k på hyllan.. (Nej det var inte riktat mot någon speciell person och låt inte detta inlägg blåsa upp konversationen any more..)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
rallerex
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2009, 20:36

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av rallerex »

Kan man inte fundera på målnings-wysiwyg inte lika viktigt som modell-wysiwyg?

Alla argument rörande vanlig wysiwyg borde ju gå att använda när det kommer till målning också, om nu subcodex-färger påverkar hur dina gubbar fungerar på spelplanen.

Om man kan ha regler för hur folk får bygga sina gubbar så kan man väll ha regler för hur folk får måla dem?
Rouge Trader

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av bjorn »

om nu ryktena stämmer så känns UM som de som tjänat bäst men WS var de som fick mest, RG verkar tuffast, saknar dock både ironhands och crimsons fist

//Björn

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Ceasar »

bjorn skrev:om nu ryktena stämmer så känns UM som de som tjänat bäst men WS var de som fick mest, RG verkar tuffast, saknar dock både ironhands och crimsons fist

//Björn
Crimson fists är ett successor chapter till Imperial fists.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av Kaptenen »

Har jag förstått det rätt:
Alla Space Marines utom Blood Angels och Space Wolves kommer att ha tillgång till Flakk-missiles och anti-air tanks framöver?

Skriv svar