wuuut? chaos supplement till.... crimson slaughter?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde

Re: wuuut? chaos supplement till.... crimson slaughter?

Inlägg av Röde »

Jag har kanske inte kollat så noga innan men... har de höjt priserna på Forge Fiend bl.a. ?

Och så är jag rätt säker på att Helbrute kommer att gå hem hos de barn som just är på gång att börja med hobbyn...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Röde skrev:Och så är jag rätt säker på att Helbrute kommer att gå hem hos de barn som just är på gång att börja med hobbyn...
Barn och lättroade farbröder som mig. Jag skall köpa så jävla många av de där nya helbrutesen att du anar inte. :lol:

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

LillePer skrev:känns som att de har mycket kvar att göra för resterande legioner...
Huvudet på spiken tror jag. GW vill släppa grejer, men har inte riktigt tid att utveckla något så stort som t.ex. Iron Warriors. Så det blir något halv-stjärt:at utan så mycket nytt, så att de i alla fall släpper något.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det är en naturligt fortsättning på innehållet i DV-boxen, men alldeles för sent för att det skall ha något nyhetsvärde. Och för lite för att ragga tillbaka chaos-spelare som hittat grönare gräs.

Om vi nu skall få ett Word Bearers-liknande supplement, kunde vi inte fått orginalet då?! Besatta som trupper passa ju fint. Ge mig sen möjligheten att köpa miniMörk Apostel-råd, 1-5 st per Mörk Apostel som man kan dumpa ut i kultist och csm-grupper och ge dem någon kul liten buff, gärna med en tabell (det är ju ändå kaos).
Fluffet är ju redan skrivet, det borde ju gå på en kafferast.

Klart
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Lottomannen skrev:Det är en naturligt fortsättning på innehållet i DV-boxen, men alldeles för sent för att det skall ha något nyhetsvärde. Och för lite för att ragga tillbaka chaos-spelare som hittat grönare gräs.

Om vi nu skall få ett Word Bearers-liknande supplement, kunde vi inte fått orginalet då?! Besatta som trupper passa ju fint. Ge mig sen möjligheten att köpa miniMörk Apostel-råd, 1-5 st per Mörk Apostel som man kan dumpa ut i kultist och csm-grupper och ge dem någon kul liten buff, gärna med en tabell (det är ju ändå kaos).
Fluffet är ju redan skrivet, det borde ju gå på en kafferast.

Klart
Lite som LatD var för några editioner sedan... Vore tufft.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Serpent skrev:Ålrajt, VEM på GW spelar den här armén och har skrivit ett fandex? :evil:

Jag skulle verkligen vilja veta hur de tänkte när prioriteringarna blev "helt okänt Chapter som blivit renegade (med en trettonårings fluffbakgrund!) går före alla Legioner (utom Black Legion, som å andra sidan borde vara vaniljen)"...
Bara av intresse, hur har det en "trettonårings fluffbakgrund"?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Valrosskorv skrev:
Serpent skrev:Ålrajt, VEM på GW spelar den här armén och har skrivit ett fandex? :evil:

Jag skulle verkligen vilja veta hur de tänkte när prioriteringarna blev "helt okänt Chapter som blivit renegade (med en trettonårings fluffbakgrund!) går före alla Legioner (utom Black Legion, som å andra sidan borde vara vaniljen)"...
Från GW:s beskrivning:
Tainted by the genocidal purging of Umidia they are plagued by the voices of their victims.

I hear dead people? Ska det göra supersoldater så skraja att de går fullständigt bananas och byter sida som om de var en samling fotbollsproffs?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Serpent skrev:
Valrosskorv skrev:

Från GW:s beskrivning:
Tainted by the genocidal purging of Umidia they are plagued by the voices of their victims.

I hear dead people? Ska det göra supersoldater så skraja att de går fullständigt bananas och byter sida som om de var en samling fotbollsproffs?
Så vitt jag förstått av det jag läst så blir de knäppa för att de faktiskt hade rätt hela tiden. De blev bannlysta för att inkvisitionen inte gillade att de mördade en planets befolkning för att de misstänkte att det fanns kultister som jobbade på att frammana en Bloodthirster på planeten.

Problemet var bara att de hade rätt; det fanns verkligen kultister som jobbade för Khorne på planeten. Khorne gav Crimson Sables rösterna i huvudet antingen som belöning för masslakten eller som straff för att de sabbade hans planer, fluffet säger uttryckligen att ingen vet vilket.

Efter att de blivit utsparkade av Imperiet ville de fortfarande tjäna Kejsaren, samtidigt som de ville stilla rösterna i sina huvuden, så de gav sig av till Eye of Terror för att sparka förrädar-rumpa i Kejsarens namn. Problemet är bara att det är ohälsosamt att bo i Eye of Terror...

sefiii

Inlägg av sefiii »

Noooooow i'm just a simply country lawyah'

Har anförskaffat denna, läst den och tolkat den, Det finns bättre recensioner ute på nätet (speciellt från 3++ och FAeit) men om man vill läsa vad en halv-kass noob DA spelare tycker så read on.

Förvånansvärt bra fluff, jag var också skeptiskt placerad gentemot hela "oh no, i am plagued by the guilt of the innonents i've slain, madness galore!" Men när man läser igenom brödtexterna, karaktärsbildandet och de huvudsakliga motivationerna så tycker jag att det finns det som är viktigast för att jag, som spelare, skall tycka att det är intressant. Det finns en motivation, det finns ett driv, från deras initiella avvikelse från imperiet på grund av en uppfattad skymf som inkvisitionen reagerar så tempererat som endast =II= kan, till det att de söker på en uppfattad lösning till deras djupgrodda hat för DA's idoliserande och imperiets hyckleri i sin helhet.

Khorne är väl den Daemon furste jag är minst intresserad av, och hans följeslagare är för mig rätt platta (förrutom Kharn, som alla vet är en rätt schysst kis) men här tycker jag att de har lyckats.

Krunch? Bra items (alla känns relevanta på något sätt) bra regler, jag personligenhade gärna sett lite nämnda individuella HQ'n, men det är jag. Det är bra regler, de känns separata från vanliga CsM. Och framför allt är de annorlunda från BL.

Gillar du possesed? då är det här något för dig.

Skulle jag köpa bara för krunchet? nej. Det skulle jag inte. Skulle jag det för blandningen av de två? Ja.

Det här är inget kärleksbrev, en stor del av mitt tycke kan vara för att jag har varit rätt besviken på GW's slates och DC hittils. Men den här gillade jag.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Jag kommer definitivt att köpa den. Den lägger till lite saker som jag har saknat länge, däribland flexibla artefacts och en warlord trait lista där inte majoriteten av resultaten suger...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar