Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av John_F »

Kaptenen skrev:Jag är en av de få som inte tror att GW är helt ute och cyklar med allt de gör.
Min teori:
6th var en shooty bok,och alla Shooty arméer har fått ny bok.
Nu är Tyranids fortfarande nya, Orks, BA och SW står på tur - då får de en fighty regelbok så att massorna vill lira just dessa arméer och köpa på sig de modellerna.
Regler som gynnar armésläppen? Företagsekonomi eller fula tricks?
De har aktieägare att göra nöjda och det har inte varit allt för mycket positivt för dem sista åren.
Jag tror det är en uttänkt strategi från GW's sida.
Låter inte helt orealistiskt...

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Yabob »

Kerrai skrev:Från BoLS


Multiple Retailers are reporting GW reps are calling to inform them the following products are being pulled:

- Warhammer 40,000 rulebook

- Dark Vengeance starter set

- Warhammer 40,000 Psychic Powers cards

- New Edition Release date of May 24th

24e Maj redan!?
Undrar om det betyder att de ändrar regler för dem eller om de helt enkelt bara passar på att ge ut en ny upplaga av korten (de vill kanske bli av med den numera rätt felaktiga lappen om vem som kan använda vad som följer med)?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Rasmus
Inlägg: 889
Blev medlem: 05 apr 2010, 13:28

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Rasmus »

Hade ju inte varit orimligt att ge divination, framförallt prescience, ett rejält slag med nerf-batten.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Hoffa »

Äntligen, 6:th edition är det sämsta som hänt spelet. Jag tyckte att det var svårt att få en assault arme att fungera redan i slutet av 5:th och så kom 6:th och spolade ner alla möjligheter att spela med närstridsfokus i toaletten*.

Hoppas att jag äntligen kan komma igång med spelet igen efter att ha legat nere sedan 4:th. (Provade mot slutet av 5:th men skrämdes bort av den usla balansen mellan codexen, hoppades att 6:th skulle fixa de värsta bristerna på samma sätt som 8:th hade gjort för fantasy men som alla vet blev balansproblemen värre. Visserligen fick sig de tidigare trasiga codexen en smäll men vad hjälpte det när de ersattes av nya och värre balansproblem).
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Ancalagon »

GW kommer aldrig justera balansen nämnvärt. Tyvärr. Sen kan det bli bättre än vad det redan är så klart, men det känns som att kompen redan justerat det värsta i 6th. Så chansen att de skulle ut-balansera den känns väldigt främmande.

men jag förstår verkligen din frustration över hela grejen med att assaultarméer generellt fått det väldigt tufft. Så ska det inte vara.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Kaptenen »

Obalansen är medveten, tror jag, och den driver spelandet framåt, GW är inte ute efter en perfekt edition där alla arméer har lika stor chans att vinna.
Det går i vågor vilka som är bäst, det har jag inga problem med.

Vad jag hoppas de fixar är alla knäppa regelformuleringar och att de nerfar till de värsta ostmöjligheterna. Exempelvis är Allies i mitt tycke helt för generöst och hela konceptet med allt som läggs ovanpå en vanlig FOC helt bananas.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Lottomannen »

Vad jag hoppas de fixar är alla knäppa regelformuleringar och att de nerfar till de värsta ostmöjligheterna. Exempelvis är Allies i mitt tycke helt för generöst och hela konceptet med allt som läggs ovanpå en vanlig FOC helt bananas.
+1
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

SnuffyN
Inlägg: 227
Blev medlem: 19 okt 2010, 13:46

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av SnuffyN »

- Warhammer 40,000 Psychic Powers Cards borta.

Då får vi hoppas att dom oxå blir nya och inte så obalanserade.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Flogger »

Räcker ju att prescience slutar vara en primaris power och vips så är divination fixat.

6th edition är det bästa som hänt 40k och jag hoppas verkligen 7e slår det på fingrarna och visar hur bra det KAN vara.

Battle brothers ska i praktiken ha samma saker som allies of conveniance.
Overwatch ska kräva I-test samt stoppa dig från att skjuta rundan därpå

Räcker nog för att fixa 6th edition.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av MITTZ »

Förstår inte varför en balanserad utgåva skulle vara så fel för GWs del ur ett kommersiellt perspektiv?
Innan var det shooty o därmed bör ett sug efter assault armeer vara uppbyggt samtidigt som flera säkert köpt på sig shooty stuff nu under 6e. Låt alla spela på hyfsat lika villkor ett tag innan det tweekas lite åt endera hållet.
Borde kunna locka tillbaka en del som lämnat hobbyn det senaste om inte annat.

Sen är det väl tveksamt om gw har skillsen att göra ett riktigt balanserat spel...

Men alla tummar upp för en 7e ed, den 6e var ball ett tag men blev snabbt ganska meh!

Skriv svar