Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:
Overwatch ska kräva I-test samt stoppa dig från att skjuta rundan därpå
Nä, det är ju ingen idé. Rundan efter är du ju låst i närstrid eller wipead...

Jag tycker de kan fixa till, Look out Sir, Ignores Cover och Challange-reglerna. Look out Sir bör vara svårare, Ignores Cover bör bara ge en minusmodifikation på cover precis som stealth/shrouded ger plus och Challange kan de helst stryka helt och hållet.

Jag hoppas också på att hovrande flygare kan få börja på plan, alt. hovra in från reserve.

Det finns mycket att laga i 6th. Sämsta versionen hittills. Hade det inte varit för suget att måla och träffa en del av er nötter IRL så hade jag lagt av för länge sedan. (Och nötter ska läsas med lite :wub: ...)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

egge

Inlägg av egge »

Sorry Flogger men
6th edition är det bästa som hänt 40k och jag hoppas verkligen 7e slår det på fingrarna och visar hur bra det KAN vara.
Jag tycker 6:e är det sämsta som finns. Ett kul spel är bra turneringsmässigt och har roliga casual saker som gör det kul att spela mega slag och specialscenarion. Mega slag och specialscenarion är riktigt värdelösa i nya 40k och som turneringsspel är det horribelt obalanserat. Tar vi defcon, gothcon, fantasia (ggr2) och Lincon så var medelantal på deltagarna:

83,6 2011
77,6 2012
71,8 2013

Än så länge ligger vi på 68,67 2014.

2011 hölls 43 40k turneringar
2012 34
2013 kom det upp till 43 igen.

Jag är inte säker på att 6:e är det bästa som hänt 40k. Inte om turneringarna fortfarande är lika många men mindre i antal... Fortsätter denna trenden så.... Något behövs göras.

Specialregler behöver minskas med 90% En Grey knight behöver inte 25 specialregler för att vara en Grey knight. Det räcker med +1 attack och force weapon om poängen sätts rätt som exempel. Skog måste blocka LOS igen för att vi faktiskt skall få bort denna dumma inflation i cover saves och re-rolls (turbo-boos innan var mycket kortare och gav ingen special save för att de helt enkelt kunna sticka någonstans där de var gömda och demonprinsar som flyger kunde ha 12" movement och alltid träffas normalt för att de kunde gömma sig bakom terräng men idag är borden för öppna för detta).
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Halvar

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:
Flogger skrev:
inte om du dödar av det som kommer mot dig. det händer ofta för mig. eller om man som mig alltid slår två mindre än vad som krävs på assault distance.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Eller Tau..

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:
Röde skrev:
Flogger skrev:
inte om du dödar av det som kommer mot dig. det händer ofta för mig. eller om man som mig alltid slår två mindre än vad som krävs på assault distance.
Precis! Om någon chargar en lång charge (9+ tum) så finns det en RISK med overwatch, du kan faktiskt förlora på det.

Samt om det krävs I-test vore support fire från Tau inte så illa (för just nu kan man ju inte charga Tau, det ger dem ju bara en extra skjutfas).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

egge skrev:Sorry Flogger men
6th edition är det bästa som hänt 40k och jag hoppas verkligen 7e slår det på fingrarna och visar hur bra det KAN vara.
Jag tycker 6:e är det sämsta som finns. Ett kul spel är bra turneringsmässigt och har roliga casual saker som gör det kul att spela mega slag och specialscenarion. Mega slag och specialscenarion är riktigt värdelösa i nya 40k och som turneringsspel är det horribelt obalanserat. Tar vi defcon, gothcon, fantasia (ggr2) och Lincon så var medelantal på deltagarna:

83,6 2011
77,6 2012
71,8 2013

Än så länge ligger vi på 68,67 2014.

2011 hölls 43 40k turneringar
2012 34
2013 kom det upp till 43 igen.

Jag är inte säker på att 6:e är det bästa som hänt 40k. Inte om turneringarna fortfarande är lika många men mindre i antal... Fortsätter denna trenden så.... Något behövs göras.
Handlar inte bara om spelet. Känns inte som att folk har möjlighet att åka på turneringar i samma uträckning längre (titta bara på tråden om GothCon och påskhelgen). Vi börjar bli så pass gamla så att livet börjar komma i vägen i större utsträckning. Finns ju en viss återväxt, men det känns inte som det täpper till luckorna. Vad det gäller turneringar på konvent så är ju utrymmet som erbjuds en faktor också. Det är betydligt fler spel som slåss om utrymmet idag än för några år sedan. Exempelvis har årets LinCon 14 figurspelsturneringar. För några år sedan hade det kanske varit 4 eller möjligen 5. 40k ser dock fortfarande ut att bli störst.

Men hur som.... det är alltid spännande med en ny editon. Vad det gäller turneringsspel så kommer spelet alltid ha brister (däremot kan det vara betydligt mindre "det ska vara coolt" än vad den här editionen var). Den här editionen har dock haft betydligt sämre support (om man bortser från hur många böcker som spottats ut då) än tidigare, både från GW och från communityn. De missar som GW gjort i 5th edition sopades exempelvis mycket oftare över av Swefaq än vad som var fallet i 6th.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Jag tycker de flesta ryktestrådarnaom 7th pratar om rykte som gör spelet krångligare och långsammare. Nog finns det en del att fixa, men jag tror inte att det är åt det hållet de vill förändra spelet.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

"Prescience" is no longer the Primaris Power in Divination. It has move to number five and now cost two warp charges to cast.
Hoppas VERKLIGEN detta är sant.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mutt

Inlägg av Mutt »

katzenjammer skrev:Jag tycker de flesta ryktestrådarnaom 7th pratar om rykte som gör spelet krångligare och långsammare. Nog finns det en del att fixa, men jag tror inte att det är åt det hållet de vill förändra spelet.
Så har det varit sedan 2nd edition. När 3rd kom så gick det från ett 6h spel till ett 45 minuter spel där allt hängde på att ställa upp rätt för sedan dog allt så snabbt att man inte har tid för strategi. Med varje edition eget det har det plockats tillbaka små delar från 2nd edition och gjort spelet allt mer invecklat.

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

http://imgur.com/a/Kbyu1#1

Ja, FoCen är kvar.. Eller inte.. Beroende på hur man vill bygga sin lista..
Och in med en Psychic phase.

Skriv svar