Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Lottomannen »

En renodlad trollerifas kommer förhoppningsvis att göra slut på alla debatter om när/var/hur man får använda powers. Vad gäller resten så skiter jag nästan i vad som händer, lägger alla mina böneljus på att få tydligt skrivna regler.

Kan man hoppas :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev:En renodlad trollerifas kommer förhoppningsvis att göra slut på alla debatter om när/var/hur man får använda powers. Vad gäller resten så skiter jag nästan i vad som händer, lägger alla mina böneljus på att få tydligt skrivna regler.
+1

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av John_F »

Unbound kanske inte blir så brutet som man tror, om man spelar med de nya strategikorten. Om vi har tur är dessa utformade så att en balanserad arme har större möjlighet att utföra uppdragen som står där, jämfört med t.ex. en lista som består av 7 FMC.

Annars kan man ju spela med traditionell FOC, vilket jag tror många kommer göra...

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Halvar »

att utföra sina egna småuppdrag kommer nog inte vara så mycket svårare, det är extremspamlistorna som spammar odödliga saker som jag tror kommer skifta spelet till en variant som jag själv inte kommer vara överlycklig över då det antagligen kommer vara svårt att få in sina uppdrag mot en sådan unbound armé.
Ja' än't bittä'!

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Claimh_Solais »

Nu är jag ingen stor spelare men ser det här på två sätt

Det kan nu bli mer rättvist och balanserat då alla får ta allt , du kan kontra med saker för att få bort saker så att säga
Sen är det roligt från ett modellbyggande och fluff tema

Nu kan vi faktiskt bygga en LOTD armé , eller en ren coven Dark eldar ett helt 1st company terminators armé utan att behöva ha massa filler enheter

Men sen kan det ju va rätt flippat om du har tex 1 chaos lord och resten obliterators...men då kanske du möter 10 riptides så blir det ändå jämnt

Så rätt kluven

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Röde »

-A ja ba spekulerar typ, men vi kan ha missat nått...

Att FOCen åker ut genom fönstret tror iaf inte jag öppnar för en lista med ex. enbart Obbar. Och gör det det så finns det ju annat man kan spela...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
fredrik
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 aug 2012, 17:04

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av fredrik »

Jag tror faktiskt inte unbound kommer vara så farligt, i synnerhet i kompat. Det som bromsar hur många riptides, demonprinsar eller wave serpents (för att ta några exempel) man kan ta idag är ju poängen och kompen, inte FOCen.

Folk stressar upp sig så lätt. :)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Ancalagon »

fredrik skrev: Folk stressar upp sig så lätt. :)
Va fan, det är ju ny edition, klart man måste stress-ragea, gärna innan man vet alla detaljer, sen när man väl ser alla detaljer måste man självklart överreagera på precis allt!

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av n00bn »

Jag fattar ärligt talat inte varför de släpper en edition så här tidigt. Det är alltid folk som sticker vid en ny upplaga. Det är minst smärtsamt att byta spel vid ny edition/codex eftersom man inte kan falla tillbaka på ryggmärgsreflexer när man spelar spelet längre.

Det kan inte vara planerat att sjätte upplagan skulle hålla ersättas efter två år. Det här är ju inte riktigt som dasspapper som konsumeras vid användning. Tycker verkligen det är konstigt, jag förväntade mig en liten uppdatering som skulle vara kompatibel med den nuvarande boken. Inte en ny edition. Det känns extremt kortsiktigt att folk måste efter så kort period köpa nya modeller för att hålla sig flytande i spelet.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

OhmanJ
Inlägg: 91
Blev medlem: 10 jun 2013, 08:50

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av OhmanJ »

Blir det ny startbox också? Har inte sett något om det men om boken ska ersättas borde vi ju få en ny låda också tycker man.

Skriv svar