Wrath of Magnus

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av DHettNeck »

Spell Familiar skrev:Rätt drygt eftersom det på de 12 spells han då kan är 9 witchfires... och eftersom han inte är Ahriman kan han bara lägga en sådan per runda... och eftersom han har en D-beam kommer han aldrig lägga något annat.
Du kan trollar hur många with fires du vill varje runda, så det är lugnt ;) Ahriman kan trolla SAMMA 3ggr.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Olof »

Finns ju en formation där man bara behöver ta tre termossquads för att götta sig med 2+rerull
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Spif John
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 okt 2016, 11:05

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Spif John »

enda jag tycker är riktigt bonkers är Magnus o Horrors.

Flying monster, med alla powers med ST D beam o annat smått o gott. o channelar på 2+? o inte bara det han har eternal warrior och it will not die. med en riktigt bra stat line. fine han har 4+ arm o ett 4++ så hans armor rull är väll inte o hänga i granen precis. men bara träffa han till en början med är ett helsike sen skall man wounda han med sina T7.

jag hoppas innerligt denna snubben inte kommer vara legal på kompade turneringar. men jag gissar på det blir bra.

650p i all ära men han är grymt jävla bra för dem 650 pointsen. tradigt att modellen är så förbannat ful dock :(

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Flygmaskin »

Flygmaskins tankar om TZ:

Nu har jag inte lusläst boken, så jag reserverar mig för eventuella feltolkningar och missar.

Först ut är elefanten i rummet. Magnus!
650p turbo-magi-spruta. Sjukt drygt flygmonster som slänger magier som en riktig vilde. Extremt jobbig att få ner. 3++(om han får valfri blessing på sig) med omrull på ettor.
Kommer antagligen att göra sina poäng och med all rätt kompas bort. sD beam är nice! Hard counter i närstrid är avataren som i exakt 100% av fighterna kommer att vinna. Modellen är fet, men alla huvuden borde vara cykloper.

Rubic Marines.
Svindyra mariner med 4++ (3++ om de blir blessade av något) Alla chefer är lv1 trollisar.
Känns som en enhet som kommer att kompa rätt okey. Sjukt känsliga mot dakkaspam. Tau och Eldar kommer att ha fest. Bra invo känns okey. Lider av att inte vara lika flexibla som vanliga mariner. Alla kan utrustas med flamers vilket kan vara kul at komba med jump-artefakten. S&P gör dem dock lite ofeta i overwatch.

Termonators
Så klart svindyra. Kan enkelt få 2+ med reroll antingen genom formationer eller genom "fortune".
Visst, enheten tål galet mycket, men det känns som att den inte har någon vidare output. Alla har powerswords (chefen har stav) och kan inte byta till sig något bättre. Chefen är lv2 och har tillgång till typ alla skolor i denna och nästa värld. Om man inte vill skaffa 2+RR genom magi kan man göra det med hjälp av formation. Då behöver man punga ut för 3 enheter terminators, 3 enheter rubic och minst 4 trollisar till formationen War Cabal. Frågan jag ställer mig är om man tappar sin RR efter man har tappat en enhet inom formationen? Oklart...
Kan tänka mig att även dessa kommer att kompa okey. Speciellt om man inte fixar 2+RR på dem. Har de 2+RR som borde de faktiskt fortfarande vara okey i och med den låga outputen. Men det lämnar jag till kompgruppen.
Modellerna är snygga så att man svimmar.

Tzaangors
Billiga, dåliga krigsmän med en störtskön regel som gör att de blir extra sugna på att bråka med folk som plockat på sig reliker. Känns dock som att s3 t4 dudesmen inte vill bråka med någon skön rymdgubbe med en legendarisk eldkniv. Tror det bästa är om de får ligga på objektiv i area och scorea poäng. 70p för en tia. Kanske något att kasta poäng i om man vill ha upp kompen lite?

Ahriman
Skurken kostar som en landraider och skjuter iväg 3st s8 ap1 beams per runda med lite flyt. Man vill nog fixa disc till honom för att höja magizoonen lite. Fixar infiltrate till armén. Rätt ball.

Exalted Sorcerers
Har fått en mini-orbital som kan vara användbar i en annars jävligt antitank fattig armé. s9 ap2 lance, blast. Sorc har tillgång till TZ reliker som är rätt stöddiga. Här ordnar man så att enheter får jump med en relik för 30p, man kan förbjuda deny, få en vass närstridspryl som woundar mot LD, fixa overwatch till S&P folk. Massa bra artefakter i boken! Atefakterna kommer att kompa en del gissar jag.

Pink Horrors
Men va fan! Från att ha varit en rätt skönt balanserad bok så tiltades något här. Ni har läst om dem redan och det är så illa som folk säger. För den hissnande summan av 90p får man totalt 50(!) modeller med 5++ RR1 eller 4++, men det är inte slut där. De är psykers och allt som föds ur horrors är även de psykers. Nice! Eftersom de är psykers så kan de ju så klart summona fler enheter horrors vilket snabbt eskalerar och blir helt trasigt. På riktigt så satt jag och LillePer igår och klurade på att det faktiskt nog är ett bra drag att försöka få in dem i dangerous terrain för att få några att dö för att skapa nya enheter. Det är då man bör stanna upp och fundera på om enheten är speciellt listigt skapad. Ett problem är att Maelific(spelling) kommer summona de "nya" horrorsarna så det är väll adjö på den magiskolan helt och hållet nu.
Kommer att kompas bort så in i helvete. Var sugen på att spela en 10a (med change spells) i kompat, men det är frågan om det är möjligt.

Blue Horrors
Samma sak som pink, men splittar en gång mindre. Detta är kanske det man får nöja sig med?

Brimstone Horrors
Sista formen av horrors. Sjukt futtiga, men fortfarande psykers. 30p för en tia och de ser ut som små arga bloss!

I stort känns marindelen hel ok, men demonerna njaa. När man kombinerar ihop boken med CSM och CD tror jag man får riktigt kul listbyggande framöver. Själv siktar jag på först och främst en rätt mixad casual armé. Kanske en Cabal tillen början. Att vanliga CSM får bonusar om man kör dem i ett 1k detatchment känns både kul och bra. Någon som är mer påläst på CSM och CD får hitta de vidriga russinen.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av Excessus »

De har redan kommit med en FAQ via deras community sida:

https://www.warhammer-community.com/201 ... agnus-faq/
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av frigobben »

Excessus skrev:De har redan kommit med en FAQ via deras community sida:

https://www.warhammer-community.com/201 ... agnus-faq/
Jag saknar frågan "Q: What were you smoking when you came up with the rules for the new Pink Horrors?". Och är framförallt nyfiken på svaret.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Wrath of Magnus

Inlägg av LillePer »

Att horrors inte kan trolla fram nya horrors är ju en lite bonus iaf. Men alla andra demon magiker kommer ju kunna spotta fram 250p gubbar hur lätt som helst.

(Förövrigt om man rent matematiskt räknar på det, så får du 160p extra gubbar när du köper 90p horrors, om alla splittar hela kedjan dvs, vilket är osannolikt iof, men som räkneexempel visar det rätt tydligt hur dumma reglerna för dem är)

Skriv svar