Celle is back bitches

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Celle is back bitches

Inlägg av Spell Familiar »

Iambroborn skrev:
Mortarion skrev:
Iambroborn skrev:Holy fucking shit. W5(!!!!) med 2+/4++, eternal och ressurection skojjar man inte bort!

Kul att hon har blivit bra utan att bli helt batshit broken.
Vi har väldigt olika definitioner av vad "helt batshit broken" innebär...
;)
Hon är ju grym, men ingen Magnus, Kairos, Belakor, Tigurius eller Smashfucker tänker jag :)
Kan bara hålla med här men för 200p är det party som fan ändå. Bara hennes blessings är värda dem poängen

Piskar man henne i närstrid är det dock rätt lätt att se till att hon inte ställer sig upp igen. Bara att översvämma markören och 1" runt den. Nids are not impressed.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Celle is back bitches

Inlägg av Mortarion »

Spell Familiar skrev:Piskar man henne i närstrid är det dock rätt lätt att se till att hon inte ställer sig upp igen. Bara att översvämma markören och 1" runt den. Nids are not impressed.
Så skulle jag inte tolka "within 1" of the counter (or as close to it as possible)". Jag skulle säga att man i första hand måste placera henne var som helst inom 1" från markören och om det inte går så nära markören som möjligt, vilket kan vara längre bort än 1". Eftersom det står or as close to it as possible, vilket indikerar att det inte rör det tidigare kravet om 1".

Men jag bryr mig egentligen inte. Jag är för tolkningar som tonar ner galet obalanserade modeller och jag kommer sannolikt inte inom någon överskådlig framtid att spela 40k på en tillställning som är så kompetativ att man behöver möta sånt här trams.

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Celle is back bitches

Inlägg av Ogge »

Jag längtar tillbaka till den gamla goda tiden då Ylva med Ooan i spetsen arrade 40k på GothCon. Det var tider det! :wub:

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Celle is back bitches

Inlägg av Keibo »

Mortarion skrev:
Spell Familiar skrev:Piskar man henne i närstrid är det dock rätt lätt att se till att hon inte ställer sig upp igen. Bara att översvämma markören och 1" runt den. Nids are not impressed.
Så skulle jag inte tolka "within 1" of the counter (or as close to it as possible)". Jag skulle säga att man i första hand måste placera henne var som helst inom 1" från markören och om det inte går så nära markören som möjligt, vilket kan vara längre bort än 1". Eftersom det står or as close to it as possible, vilket indikerar att det inte rör det tidigare kravet om 1".

Men jag bryr mig egentligen inte. Jag är för tolkningar som tonar ner galet obalanserade modeller och jag kommer sannolikt inte inom någon överskådlig framtid att spela 40k på en tillställning som är så kompetativ att man behöver möta sånt här trams.
Det är vad jag tolkat med. Hon får alltid plats någonstans. Men det är klart man kan styra lite var hon hamnar med as close biten.

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Celle is back bitches

Inlägg av Keibo »

Spelade en match (1200 poäng CAD) med henne. Sjukt bra mot lättare vehicles och hennes flamer gjorde mycket nytta den med! Plockade nog ca. 700 poäng med hon och vanguard enheten (totalt 340 poäng). Och då var hon dessutom en massiv tank!

Såg till att en av hennes systrar dog per tur. Med coherency från celestine och basstorleken så är strax de där tummen extra threat range ganska mycket! Körde henne med vanguards för heroic intervention vilket fungerade bra med henne och hennes systrar! Med reroll på charge och ingen penalty för disordered charges var hon hela tiden ett hot! Väldigt nöjd och kul enhet att spela med!

Skriv svar