Codex: Adeptus Custodes

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Elevatorlake »

Keibo skrev:
Elevatorlake skrev:FWs contemptors med magnetade armar borde funka utmärkt för ändamålet :)
Exakt så jag tänkte jag med! :)

Ännu roligare om FW modellerna får vara med och leka :)
Absolut! :)

Jag har precis fått hem en med spjut, får se om jag orkar magneta upp den för senare bruk i 40k.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Keibo »

Elevatorlake skrev:
Keibo skrev:
Elevatorlake skrev:FWs contemptors med magnetade armar borde funka utmärkt för ändamålet :)
Exakt så jag tänkte jag med! :)

Ännu roligare om FW modellerna får vara med och leka :)
Absolut! :)

Jag har precis fått hem en med spjut, får se om jag orkar magneta upp den för senare bruk i 40k.
Jag funderar på att beställa bägge och göra små dioraman med dem. Hur pass stela är de i ben och armar? Kan man rotera/tilta överkroppen i förhållande till underdelen?

Håller du till kring Umeå förresten? Då kanske man kan få se figurerna rent av? :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Elevatorlake »

Keibo skrev:
Jag funderar på att beställa bägge och göra små dioraman med dem. Hur pass stela är de i ben och armar? Kan man rotera/tilta överkroppen i förhållande till underdelen?

Håller du till kring Umeå förresten? Då kanske man kan få se figurerna rent av? :)
Jag bor i umeå så det borde gå att ordna :)

Jag tycker de ser ut att vara lika poserbara som forgeworlds vanliga contemptor. Benen är väldigt poserbara och torsot går att vrida/tilta men inte jättemycket.

Jag har bara byggt och målat den med svärd och sköld ännu, den med spjut har jag inte ens hunnit tvätta.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Asphyxate »

Borde de inte pensionera den där tråkiga calth contemptorn. Aja, antar att de hade såna och land raiders de vill bli av med på lagret... Jag kommer köra Forge World prylar istället. Har contemptor med sköld, beställer nog den andra också men ska chilla tills Konstantin och kanske även Emprah kommer så jag kommer upp i fri frakt. :)

På allvar... Venerable Land Raider? Så den är venerable pågrund utav färgen eller? Tänker att något som är venerable borde ha mycket mer detaljer, jämför Venerable Dreads med vanliga. Relic Contemptor med vanliga....

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Elevatorlake »

Bra släpp från fw idag om man gillar custodes, upgrade till saggitarum squads :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Keibo »

Elevatorlake skrev:Bra släpp från fw idag om man gillar custodes, upgrade till saggitarum squads :)
Om du kan ge dig någon månad så tänkte jag nog ta ett par det och lite annat, nog för att komma upp i fri frakt iaf. Intressant?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Codex: Adeptus Custodes

Inlägg av Elevatorlake »

Keibo skrev:
Elevatorlake skrev:Bra släpp från fw idag om man gillar custodes, upgrade till saggitarum squads :)
Om du kan ge dig någon månad så tänkte jag nog ta ett par det och lite annat, nog för att komma upp i fri frakt iaf. Intressant?
Har redan lagt min order är jag rädd :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar