White Dwarf blir ett tunnt veckoblad..

Har du hört det senaste från GW?
Xenomorph

Re: White Dwarf blir ett tunnt veckoblad..

Inlägg av Xenomorph »

Stackars er som hade en white dwarf sub, warhammer visions är endast modell bilder, 230 sidor av bilder ofta bara ifrån olika perspektiv av samma modell. Vet inte vem skulle vilja ha den, warhammer weekly är bättre men dyr med tanke på sidantalet.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Har typ 6 nr kvar av min prenumeration, jag hade hoppats på gammalt gott hobbymaterial.
Nåja, jag kanske får ihop tillräcklig med bilder för att tapetsera min mancave åtminstone? (klädkammaren..)

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Ja, det var inte mycket att hänga i julgranen. Garanterat top 5 bland de sämsta ändringarna GW har gjort med sina produkter.

Har mejlat dem och bett att få säga upp min prenumeration.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Anton

Inlägg av Anton »

WD Weekly var bättre än väntat med tanke på sidantal och pris. Bra bilder på nyheter, regler, fluff och nördar som skriver om nyheterna. Nackdelen är att den bara går att köpa i butik och knappast har något omläsningsvärde när nyheterna inte är nyheter längre. Men hade den kommit i brevlådan varje fredag för en tusing om året eller så hade det nog varit intressant.

Visions är en stor besvikelse. Fina bilder, men jag tycker om att läsa lite också. Battle Report nästan helt utan text. Kitbash utan text. Army of the Month utan text. Och en halv miljard bilder på tyranider. Man kanske plockar upp ett nummer här och där när det är en armé man verkligen gillar som är i fokus men prenumeration är uteslutet.

Lite vemodigt efter att ha läst alla nummer i 23 år.

Skriv svar