Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Excessus »

Nurgle skrev:
Excessus skrev:
fauh skrev:Bell Of Lost Souls + Bekräftat. :D
lol, då fick man sig ett gott skratt tidigt på dagen. Perfekt! :)
Äsch, jag fattade inte poängen. Brukar sällan missa det roliga så nu känner jag mig sådär lagom trög. Upplys mig :)
Åh, det vara bara att "BoLS" och "bekräftat" i samma mening för mig skriker ironi då BoLS bara är clickbait! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Serpent »

Tråkigt att det var AoS-stuk på Wulfen... Aja, jag har plastvarulvar redan och kan bygga nya om det krävs.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Nurgle »

Excessus skrev:
Nurgle skrev:
Excessus skrev: lol, då fick man sig ett gott skratt tidigt på dagen. Perfekt! :)
Äsch, jag fattade inte poängen. Brukar sällan missa det roliga så nu känner jag mig sådär lagom trög. Upplys mig :)
Åh, det vara bara att "BoLS" och "bekräftat" i samma mening för mig skriker ironi då BoLS bara är clickbait! :)
Ah då fattar jag, tack :) trodde det var nån ordvits som passerade över huvudet.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Yabob »

Orkar inte länka från telefonen, men de har tydligen 2 wounds var, 4+ save och Feel No Pain.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Elevatorlake »

Yabob skrev:Orkar inte länka från telefonen, men de har tydligen 2 wounds var, 4+ save och Feel No Pain.
http://natfka.blogspot.se/2016/01/the-w ... mages.html

Regeln om att de får attackera i slutet på initiativsteget om de blir dödade är lite svårtydd utifrån översättningen. Om de t.ex. har en thunder hammer och blir dödad på i4-steget, får de då attackera med sin TH i slutet av i4-steget? Blir väl tydligare när den engelska versionen kommer :)

De får dessutom göra denna extra "dödsattack" även om de redan attackerat en gång i rundan.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av fauh »

Iom att dödsattacken verkade vara "efter allt annat" så skulle jag gissa att det är efter i1 som du slår med hammaren även om du dog i i4.

Edit: my bad verkar som man slår på samma initiativ som man dör på. SeemsGood

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Mortarion »

De verkar bli en användbar enhet, men jag tycker att det hade känts bättre om de slogs med tänder och klor istället för att ha tillgång till massa billig utrustning. Som det var tidigare alltså. Det var bättre förr!
Intressant dock att utrustningen är så billig för dem. Är det måhända ett nytt tänk från GW att vapen på vanliga grunts kanske inte ska kosta samma som för karaktärer?
Blir väl tydligare när den engelska versionen kommer
Du har höga tankar om GW...

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Elevatorlake »

Förutom modellerna tycker jag de verkar vara en rolig enhet och sw förtjänar väl lite mer roligt än sina dundervargskavallerie? :) Modellerna däremot... Får hoppas de ser bättre ut irl.

Med bara 4+/fnp är de väl hanterbara, eftersom de bara har t4 är de ju rätt sårbara för instant death men med th/ss för 20p/modell blir de ju desto jobbigare tror jag.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Lottomannen »

Fast 50p för t4 med 3+ och två wounds... Jag vill gilla dem, men jag är inte imponerad. Och modellerna sen... Urgh
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Serpent »

Lottomannen skrev:Fast 50p för t4 med 3+ och två wounds... Jag vill gilla dem, men jag är inte imponerad. Och modellerna sen... Urgh
4+ save. Tänk på det. De är tydligen farligare än Dundervargar också, för såna kostar ju bara 40... Överdelen kanske skulle kunna räddas? Om en skulle kapa benen och sätta dit vanliga Marineben?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar