systrar i white dwarf

Har du hört det senaste från GW?
Jacke

Re: systrar i white dwarf

Inlägg av Jacke »

Joppe skrev:Men CSM och Eldar i boxen hade ju vart rätt nice, bara för att jag sålde av mina för 2 år sen.

För att återgå till tråden. Någon som sett något konkret om att Exorcist missiles kommer ändras?
Det lär inte släppas en startbox utan lojalist marines. Jag tippar på BT eller DA, beroende på vem av dem som får ny codex först.

Enligt principen varannan Marines, så tror jag att de börjar med antingen BT eller DA och sedan CSM eller Tau, sedan kommer nog vanilj marines. Om de inte kör Ultramarines i startboxen :wub: Då lär SM bli första 6th ed codexen.

Varför inte Necrons & Ultramarines i startlådan?

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Loyalist SM vs CSM känns ju som ett ganska bra bet annars med tanke på att fokus i fluffet i nästa edition kommer ligga på chaos vs allt.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Skulliz skrev:Loyalist SM vs CSM känns ju som ett ganska bra bet annars med tanke på att fokus i fluffet i nästa edition kommer ligga på chaos vs allt.
Låter ju skoj. Gillar verkligen idén att Chaos är imperiets största hot. Men med nuvarande fluff så låter det föga troligt. Chaos utgör knappt ett hot mot imperiet länge. Draigo borde ju ensam kunna stoppa Abaddons 14:e korståg innan det ens når Cadia ;)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Tänk på att Abbadons fluff kommer uppdateras till att han fistat Draigo med Drach'nyen så mycket att Draigo ser ut som om han är en sån där golfklubbsprydnad...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Kimich

Inlägg av Kimich »

Joppe skrev:Men CSM och Eldar i boxen hade ju vart rätt nice, bara för att jag sålde av mina för 2 år sen.

För att återgå till tråden. Någon som sett något konkret om att Exorcist missiles kommer ändras?
Köpte min WD idag och där står inget direkt om missilerna men det nämner att den är typ grym och elak så länge inte power of the machine spirit bråkar, så det kan ju vara något i still med att den kanske har fast antal skott men får inte skjuta på en etta eller något liknande. Orc tech någon?

Det som slog mig mest va att systrarnas Arco Flags inte är lika hårda som grå knektarnas, lite roligt då det står i fluffet att dom görs på ett ställe och det är kyrkan som gör dom. Dock har dom fått högre BS, yuppi! Systrarnas har bara S 4 medan dom grå har 5, typo?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

De kanske är billigare, vem vet.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Zurken skrev:De kanske är billigare, vem vet.
"Hmm, de här blev inte så bra... Tror ni Grå-Knektarna vill ha dem? Nä, antagligen inte... Adepta Sororitas då?"

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Storshoppat på nån outlet för arcoflagellanter? Tror jag kört förbi en i Höganäs!

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Kollade in på GW idag, inga stormtrupper eller zealots, köpte inte ens "reglerna". 40k-dipp deluxe.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Varför klagar alla på att stormtroopers och platons är borta? Om man vill spela ig kan man väl använda deras egna codex.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Skriv svar