Codex Grey Knights
Re: Codex Grey Knights
Att Karamazov kan lägga en orbital strike utan scatter om han lägger den på egna modeller är ju fantastiskt kul. Likaså att Castellan Crowe ger motståndaren Furious Charge och re-roll to hit när han blir chargead.
Kanske inte alltid bra, men fantastiskt underhållande.
Sedan lär ju en del andra saker bli poängjusterade både till höger och vänster. Crusaders exempelvis lär bli rejält mycket dyrare. (Förutom de saker som redan verkar klart; exempelvis att det ser ut att bli max 1 Warding Stave per enhet, och om GKSS tar sina teleporters så blir de fast attack isf troops)
Kanske inte alltid bra, men fantastiskt underhållande.
Sedan lär ju en del andra saker bli poängjusterade både till höger och vänster. Crusaders exempelvis lär bli rejält mycket dyrare. (Förutom de saker som redan verkar klart; exempelvis att det ser ut att bli max 1 Warding Stave per enhet, och om GKSS tar sina teleporters så blir de fast attack isf troops)
Hahahahah omg det är ju det mest vansinniga jag någonsin har läst. Matt Ward skrev ju bra fluff i LOTR böckerna, man undrar lite vad som hände.Rasmus skrev:Läser man Draigos fluff i dokumentet är det...tja, vet inte om överdrivet riktigt duger för att beskriva det.
Skulle utan tvekan göra vilken Primarch som helst grön av avundsjuka
Kommer demoner ha någon form av bonus mot en armé som har prefered enemy mot de?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Tanken är nog att "Deamonhunters" ska äga upp demoner vilken dag somhelst. (inte riktigt men med dreadknights och dylikt lär det inte bli svårt...)
Blir ju sjukt kul att spela demoner då. Jag får lite rage av att Justing Bieber eller vem det nu är som har skrivit fluffet har inte ens läst det gamla codexet. Grey knights hade ganska bra fluff innan de började springa runt med demonvapen och tända eld på nurgles trädgård.LillePer skrev:Tanken är nog att "Deamonhunters" ska äga upp demoner vilken dag somhelst. (inte riktigt men med dreadknights och dylikt lär det inte bli svårt...)
Edit:
En hemsk tanke slog mig. En dag kommer en ny generation av nördar gråta sina bitchtårar över att Matt Ward's fluff blir omskrivet och kommer sakna det tidiga 2010-talet, när 40k hade "bra" fluff.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Jag bara älskar när en armé får en gratis special rule, som i princip innebär automatisk 20-0 mot en enskild armé. Särskillt när de inte får några nackdelar utav det och dessutom har en massa annat godis som är specialanpassat för att döda den nyss nämnda armén innan den ens finns på brädanLillePer skrev:Tanken är nog att "Deamonhunters" ska äga upp demoner vilken dag somhelst. (inte riktigt men med dreadknights och dylikt lär det inte bli svårt...)
Nej jag är inte bitter....
-
Gonka Koff
Visst ger boken ett intryck av att vara ruskigt bra, men det hänger rätt mycket på om de där vapnen med konstiga namn i GK squadsen betyder melta och fist. Gör dom inte det kommer man inte kunna få in så mycket galet bra närstrid och trolleri eftersom man måste lägga en massa poäng på AT-skytte i andra enheter.
Förresten, har ni sett att razorbacks är fast?
Jag vill berätta redan nu att jag faktiskt har några Jokaeromodeller! Dom har väntat väldigt länge på regler! Jag är lite chockad att dom blev mini-obliterators.
Förresten, har ni sett att razorbacks är fast?
Jag vill berätta redan nu att jag faktiskt har några Jokaeromodeller! Dom har väntat väldigt länge på regler! Jag är lite chockad att dom blev mini-obliterators.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
AT kommer vara GKs stora problem. Vettig att kommer i princip bara sitta på tanks (iaf meltor).
Razorbackenär bara fast av misstag, den saknar också Fortitude. Dock har dom samma sida med regler längre fram i codexen och det är nog de reglerna som kommer gälla.
Jag tror knappast att det är preferd enemy som kommer nita daemonerna utan warp quake och massa storm bolters. PF gör inte så stor skillnad, väl i närstrid vinner daemons iaf.
Razorbackenär bara fast av misstag, den saknar också Fortitude. Dock har dom samma sida med regler längre fram i codexen och det är nog de reglerna som kommer gälla.
Jag tror knappast att det är preferd enemy som kommer nita daemonerna utan warp quake och massa storm bolters. PF gör inte så stor skillnad, väl i närstrid vinner daemons iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
när ni menar att GK har problem med tanks så menar ni landraiders right? för allt annat dödar man ganska enelt med S5 i närstrid..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nja. Att ha närstrid som AT har aldrig varit speciellt tillförlitligt. Str 5 är bra visst, men har tanken åkt långt så är det 6a+6a för pen, inte så bra odds direkt. Dock verkar ju psycannon kunna ta ut lätta transporter, så det löser sig säkert.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
och ändå påstår folk att nids ska förlita sig på genestealers som antitank...
Ja' än't bittä'!