systrar i white dwarf

Har du hört det senaste från GW?
Ogge

Re: systrar i white dwarf

Inlägg av Ogge »

Jag skall spela dem i ändå! :D

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Kanske låter löjligt men jag blev faktiskt oxå mer sugen på att spela dem nu då dem visade sig ganska dåliga.

Jag vill inte att alla ska lira systrar, det ska vara litesådär exotiskt och skoj att möta och man ska endast förlora mot dem om man inte riktigt har fattat hur dom funkar. Vilket oftast är fördelen med alla ”dåliga” armeer.

Och nu lär jag få dom billigt av någon som vill bli av med dom=)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

mindtrix skrev:Kanske låter löjligt men jag blev faktiskt oxå mer sugen på att spela dem nu då dem visade sig ganska dåliga.

Jag vill inte att alla ska lira systrar, det ska vara litesådär exotiskt och skoj att möta och man ska endast förlora mot dem om man inte riktigt har fattat hur dom funkar. Vilket oftast är fördelen med alla ”dåliga” armeer.

Gillar hur du tänker ;)
Alexander Merinen

nialion

Inlägg av nialion »

Problemet är i mina ögon inte att de är för dåliga. Problemet är att de förlorat mycket av det som gjorde dem unika och charmiga. Mina matcher med det nya codexet kommer inte vara lika utmanande för varken mig eller min motståndare och de bästa buildsen kommer att vara tråkigare och mer mekaniserade än de var tidigare.

GLinus

Inlägg av GLinus »

mindtrix skrev:Kanske låter löjligt men jag blev faktiskt oxå mer sugen på att spela dem nu då dem visade sig ganska dåliga.

Jag blir alldeles varm inombords när jag läser sådant här! :wub:
Klart föredömlig inställning! :wub:
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

GLinus

Inlägg av GLinus »

nialion skrev:Problemet är i mina ögon inte att de är för dåliga. Problemet är att de förlorat mycket av det som gjorde dem unika och charmiga. Mina matcher med det nya codexet kommer inte vara lika utmanande för varken mig eller min motståndare och de bästa buildsen kommer att vara tråkigare och mer mekaniserade än de var tidigare.
Välkommen till Dark Angels-spelarnas värld!
4th ed. DA:Dex lyckades eliminera nästan all personlighet hos DA.

Man gjorde om, och gjorde DW och RW Fearless, när DW och allt infanteri var Stubborn tidigare. RW ska scouta i förväg och återkomma med info till befälhavaren, därför var de inte Stubborn eller Fearless tidigare. De skulle hellre "fly än illa fäkta".

DA var mig veterligen den enda armé som hade HB-AC Tornados i 2nd ed. I 4th ed. är de den enda Marine-armén som inte kan spela med Tornadoskvadroner.

Man tog bort den sjukt charmiga regeln Hunt the Fallen, där man på en 6:a innan deployment,i hemlighet, singlade ut en karaktär eller specialkaraktär i motståndarens armé. Den modellen var man tvungen att besegra i närstrid. Gjorde man det så vann man slaget (åtminstone i DA-spelarens ögon), misslyckades man så förlorade man slaget.

Mortis Dreadnought - Så jävla skittuff! Och den fanns BARA till DA. Sedan kom nya vaniljcodexen och vips så var den mest prisvärda konfigurationen av Mortisen den vanligaste dreaden av alla.

Etc, etc, etc.

Nu sitter jag som på nålar och längtar med skräckblandad förtjusning på 6th ed, och den dit tillhörande Codex Dark Angels.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Systrarna verkar bli de nya Dark angels!

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Uriah "feel no pain " Jacobus och hans fru Celestine i tjugokvinno squads som går runt och spöar saker i närstrid har ju definitivt lolpotential. Om man inte vill ha sina relentless multimeltas i HQ:n.

Vissa grejer känns lite dyra. Immolatorn borde ju inte kosta 65 poäng med tanke på att det är en razorback med heavy flamer. O andra sidan kan de scoutarna meltagubbarna köpa till den.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Jag med. Då har man en bra ursäkt när man förlorar =)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

n00bn skrev:Immolatorn borde ju inte kosta 65 poäng med tanke på att det är en razorback med heavy flamer.
Till skillnad från en Razorback med Heavy Flamer som kostar vadå...?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar