VI
Re: VI
Jag är positiv till de nya ryktena och jag tror att man ska behålla allies och fortifications då jag tror de hjälper de armeerna som är lite svagare. Trots att Grey Knights verkar piska rumpa med alla ( i alla fall om man lyssnar på de som alltid gnäller) så har 40k aldrig varit så balaserat som det är just nu. Det finns inte bara nganolika codexar som är bra det finns också många olika builds med de codexarna som funkar bra. Matt Ward må inte vara världens bästa fluffskrivare men han vet hur man skriver bra och roliga codexar. Nids tror jag också blir bättre av de nya reglerna trots att de inte kan alliera sig. Men förhoppningsvis kan de alliera sig med sig själv och därmed öppna upp fler FoC val.
Till alla er som undrar över vem som kan alliera sig med vem så finns listan en bit ner i denna tråd.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... in-Release
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... in-Release
http://www.reddit.com/r/Warhammer/comme ... ebook_ama/
Nu vet man inte vad man ska tro om power weapons.. där står de att de är AP 3, medans många säger att de är AP2.
Nu vet man inte vad man ska tro om power weapons.. där står de att de är AP 3, medans många säger att de är AP2.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Allies är coolt som tusan, men har inget på turneringar att göra tycker jag. Likaså med terräng. Möjligen att terrängen skulle funka om det är väldigt specifika GW-bitar man använder sig av, men om man tillåter folk att bygga egna saker tror jag att det kommer spåra ur totalt.
Jag tycker också att vi ska spela okompat i 3-12 månader för att få en känsla för spelet innan någon börjar skissa på en kompmall.
Jag tycker också att vi ska spela okompat i 3-12 månader för att få en känsla för spelet innan någon börjar skissa på en kompmall.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nu kan jag visserligen bara tala för mig själv, men jag tror att om jag skulle känna att jag var tvungen att alliera in Grey Knights bara för att min arme är kass och jag verkligen verkligen verkligen vill vinna så skulle jag helt enkelt spela en Grey Knights-arme. Simple as that.
Självfallet kan man hitta kombos som är brutna, men med tanke på att alla obsessar över GK nu i 5th så kan man knappast kalla spelet balanserat ändå.
Hela min poäng är att man ska vara försiktig med att måla fan på väggen. Även om domedagsprofeter och flagellanter är coola i mythoset så är de rätt tråkiga i verkliga livet.
Självfallet kan man hitta kombos som är brutna, men med tanke på att alla obsessar över GK nu i 5th så kan man knappast kalla spelet balanserat ändå.
Hela min poäng är att man ska vara försiktig med att måla fan på väggen. Även om domedagsprofeter och flagellanter är coola i mythoset så är de rätt tråkiga i verkliga livet.
- speedfreek
Det vore tufft om jag kan spela med alla mina häxjägargubbar i samma armé utan att spela Apocalypse.