VI

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: VI

Inlägg av Zurken »

Hmmm... känns rakt av att en mobil shooting armé med gott om dakka kommer dominera 6th-ed. De får fler fördelar i form av Overwatch och snap-fire, de tvingar avancerande fiende enheter att ta bort det främre ledet först, de kan sikta på de främsta gubbarna för att slippa cover-saves och de kan med några billiga fordon LoS snipea det farligaste.

Närstrids arméer kommer däremot få kämpa mot random charge range. Visst snitt chargen öker från 6" till 7", men att inte kunna veta vilka charges man kan få i början av en turn (vilket man kan nu) är ganska förstörande. Bikes och Jump Infantry verkar dock kunna bli bättre och det är ju nice.

Jag är väldigt nyfiken på exakt hur det blir, desto mer info jag får desto mer vill jag veta alla detaljer osv. Det ska bli spännande att se hur turneringsscenen kommer att utvecklas.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kommer 2000p bli det nya nu istället för 1750?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7588_n.jpg
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

förhoppningsvis inte. bara mer psyfleman spam. 1998 kan jag leva med även om jag tycker det är för mycket för femte egentligen.
Ja' än't bittä'!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Flogger skrev:Kommer 2000p bli det nya nu istället för 1750?

Finns nog inte en chans till det, att dubbla antalet heavy support skulle vara totalt vansinnigt. Att till exempel bygga en GK-armé innehållande 12 psyflebacks med henchemen, och 6 Psyflemen, och fortfarande ha åtskilliga hundra poäng kvar till annat.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Mutt

Inlägg av Mutt »

Rasmus skrev:
Flogger skrev:Kommer 2000p bli det nya nu istället för 1750?

Finns nog inte en chans till det, att dubbla antalet heavy support skulle vara totalt vansinnigt. Att till exempel bygga en GK-armé innehållande 12 psyflebacks med henchemen, och 6 Psyflemen, och fortfarande ha åtskilliga hundra poäng kvar till annat.
Känns mer som om att de är på väg att baka in apocalypse i vanliga regelboken. Med regler för 2000+ och flyers, structure points mm.

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Subjektiv komp for the win!!! :D
Det är ju den bästa kompromissen.
Angående allies är jag neutral, men jag håller med om att man kanske inte vill se GK i alla arméer...
Terrängen håller jag med DHettNeck om :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Klart allies och fortifications ska vara med. Spelet kommer att vara balanserat för det, så det finns ingen anledning att inte spela med det.

Dessutom tror jag psyflemen har sett sina bästa dagar då 3 glancing hits = 1 wrecked psyfleman.

Det positivaste med allies måste ändå vara att man kommer att kunna se betydligt fler variationer än tidigare och mer delar av "sämre" codexar.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Seregon skrev:Klart allies och fortifications ska vara med. Spelet kommer att vara balanserat för det, så det finns ingen anledning att inte spela med det.

Dessutom tror jag psyflemen har sett sina bästa dagar då 3 glancing hits = 1 wrecked psyfleman.

Det positivaste med allies måste ändå vara att man kommer att kunna se betydligt fler variationer än tidigare och mer delar av "sämre" codexar.
Jag kan tyvärr inte se hur man balanserar spelet med allies. GW har helt enkelt kastat spelbalansen åt helsike för att kunna öka försäljningen rejält.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Subjektiv komp är inget vidare överlag tycker jag. Minus för att någon inte gillar upprepningar (oavsett hur bra eller dåliga de är) eller vilken icke prestationsrelaterad idé man nu har, spekulationer om kompis-kompande mm.

Tror ett system med allies blir oerhört svårt att få till om man vill ha en så pass exakt strävan som dagens komp har.

En utvärderingsperiod är en bra idé gissar jag.

Och vill man sen ha komp tror jag på ett lite enklare och mer grovhugget system.

egge

Inlägg av egge »

Angående komp så löser det sig naturligt. Är det några som vill ha en komp mall kommer de göra en och sedan får folk använda eller förkasta som de vill.

RydCon kommer troligen bli subjektivt kompad nästa gång, om ingen annan turnering blir det.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar