VI

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
lurräven

Re: VI

Inlägg av lurräven »

Falkman skrev:
Seregon skrev:Spelet kommer att vara balanserat för det
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jag går också in med inställningen att det kommer vara någorlunda balanserat. Olika saker är bra i olika arméer och de allra flesta kan alliera in bra saker för att få in något som arméen saknar plus ge mångfald till codexar som saknar varierande "builds". OM allies ska bli en stor del av spelet (det vet vi inte ännu) och nids inte får det så känns det som om det kan lösas med nidsspecifika fortifications eller regler som ger nids någon form av extra punch.

Jag tror dock att allies kommer vara väldigt begränsade och kanske till och med ämnade för friendly games (need opponents permission) medans fortifications nog kommer få en större roll i spelet.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Man ska inte glömma att Grey Knights, Dark Eldar och Blood Angels alla nog skrivits med 6th edition i tankarna. Så att deras rifle-men, fast predators och andra bra enheter kanske har varit lite för bra ett tag och tappar lite till den kommande editionen.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

War_Cry skrev:Och ingen vill ju vara bra kompis med gråriddare och necroner.
Om jag förstått det rätt så är ingen arme "brofists & manhugs" med GK. De kommer aldrig att vara fulla allierade i listorna...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Först när jag läste om allies osv tyckte jag att det lät idiotiskt men faktum är att ju mer jag läst på om 6th och funderat över saken har jag ändrat inställning.

Allies kommer definitivt att röra runt i metat och innebära större möjlighet till variation mellan listor samt kan i flera fall hjälpa till att balansera upp svagare codexar. Är senaste codexet för bra? Gött mos alliera in dem och sluta klaga isf.

Att kunna köpa terräng i form av bunkrar och tank traps känns också hur coolt som helst men det förutsätter att GW har gjort dem balanserade och satt en rimlig poängkostnad på saker och ting. Fatta vad kul att få bygga sin lista och strategi kring detta! Och framför allt att få en anledning att bygga och måla upp lite snygg terräng till sin egen armé.

Jag ser fram emot att kunna köra mina Traitor IG ihop med mina Chaos Wolves och de nya coola listor och kombinationer detta kommer innebära. För första gången på riktigt länge känner jag mig sugen på att måla 40k igen, hoppas reglerna blir vettiga så jag får en anledning att skaffa mig lite bunkers och minfält också för det värker i hobby-tarmen av inspiration just nu!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Skulliz skrev:Först när jag läste om allies osv tyckte jag att det lät idiotiskt men faktum är att ju mer jag läst på om 6th och funderat över saken har jag ändrat inställning.

Allies kommer definitivt att röra runt i metat och innebära större möjlighet till variation mellan listor samt kan i flera fall hjälpa till att balansera upp svagare codexar. Är senaste codexet för bra? Gött mos alliera in dem och sluta klaga isf.

Att kunna köpa terräng i form av bunkrar och tank traps känns också hur coolt som helst men det förutsätter att GW har gjort dem balanserade och satt en rimlig poängkostnad på saker och ting. Fatta vad kul att få bygga sin lista och strategi kring detta! Och framför allt att få en anledning att bygga och måla upp lite snygg terräng till sin egen armé.

Jag ser fram emot att kunna köra mina Traitor IG ihop med mina Chaos Wolves och de nya coola listor och kombinationer detta kommer innebära. För första gången på riktigt länge känner jag mig sugen på att måla 40k igen, hoppas reglerna blir vettiga så jag får en anledning att skaffa mig lite bunkers och minfält också för det värker i hobby-tarmen av inspiration just nu!
Men det känns lite som om GW har valt den enkla vägen här. Istället för att försöka balansera upp sina dexar så han man bara släppt allt fritt (ok, jag överdriver lite). Tänk om Blizzard skulle ha samma inställning? Zerg OP? Inga problem, låt terran och toss bygga zerg enheter! Dessutom vet GW att folk kommer tvingas köpa bra allierade för att hänga med i metat. För man kommer kunna bygga helt sjuka listor..

Halvar

Inlägg av Halvar »

lurräven skrev:
Falkman skrev:
Seregon skrev:Spelet kommer att vara balanserat för det
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
och nids inte får det så känns det som om det kan lösas med nidsspecifika fortifications eller regler som ger nids någon form av extra punch.
ja, det ryktas om att monstrous creatures inte längre rullar 2 tärningar för fordonspenetration. och småttisarna kommer aldrig komma fram i närstrid, det är en rejäl punch de får.
Jag tror dock att allies kommer vara väldigt begränsade och kanske till och med ämnade för friendly games (need opponents permission) medans fortifications nog kommer få en större roll i spelet.
det är vad jag tror också, de ser ut att vara väldigt lika scrolls of binding eller vad det heter i storm of magic.
Skulliz skrev:Är senaste codexet för bra? Gött mos alliera in dem och sluta klaga isf.
att anse att en codex har blivit för obalanserat bra eller dåligt betyder knappast att man vill se mer av den codexen på bordet så varför i... skulle man vilja vara en bidragande orsak till det?
Ja' än't bittä'!

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Allies kan nog bli roligt för oss casualspelare.

Tror inte det kommer ligga alltför mycket krut på sådant dock, alla kommer snabbt inse vilka galna combos man kan skapa.

Att de skulle "släppt det fritt” är nog inte sant. Snarare är det så att det nu är tydliga riktlinjer vilka som kan alliera sig.

Då kanske man slipper riktigt lama combos som krockar, vilket man kan göra idag om man lirar 2-playa.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

MC kommer kunna halvera antalet attacker för att slå med dubbel styrka, och inga inallierade specialkaraktärer.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Halvar skrev:
lurräven skrev:
och nids inte får det så känns det som om det kan lösas med nidsspecifika fortifications eller regler som ger nids någon form av extra punch.
ja, det ryktas om att monstrous creatures inte längre rullar 2 tärningar för fordonspenetration. och småttisarna kommer aldrig komma fram i närstrid, det är en rejäl punch de får.
Är det 6ed i sin helhet? Svar: nej.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

För första gången någonsin så tror jag att jag håller med Skulliz. Det känns gött att röra om lite i grytan och skapa nya kombinationer. Speciellt om man nu kan balansera upp regelmässigt svagare codex med lite nya element.
Det funkar jättebra i spelet som inte får nämnas.
Alla jämförelser med datorspel förstår jag inte. Men den senaste renodlade speldatorn jag ägde var en Amiga 500 (okej, jag ljuger lite).

Skriv svar