Dataslate: Tyranid Vanguard - Rising Leviathan

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Dataslate: Tyranid Vanguard - Rising Leviathan

Inlägg av Kaptenen »

Senaste Datalslatens formationer, saxat från Faeith 212:
As for the formations here is what you have in store for you. Note there are some additional restrictions not listed here.

Incubator Node:
1 Tervigon and 3 termagant broods and gain the Hyper-Progenitive special rule. This allows you to re-roll ones when spawning termagants. This will help get more out of your spawns.

Synaptic Swarm:
1 Tyranid Prime and 3 Warrior Broods which gives all models a synapse range of 18" in this formation. Definitely some use here in spreading Synapse across the board.

Skyblight Swarm
1 Hive Tyrant, 1 Hive Crone, 2 Harpies, and 3 gargoyle broods. They come with Objective secured which allows gargoyle units in the formation to control objectives even if enemy scoring units are in range. Just as well, the formation comes with Skyswarm which allows any destroyed gargoyle units in the formation to immediately be replaced by an identical unit (including upgrades) in ongoing reserves.

Living Artillery
1 Excocrine, 3 Biovores, 1 Tyranid Warrior Brood and comes with Organic Bombardment which gives all ranged weapons pinning and the ability to re-roll scatter dice on blast and barrage weapons.

Endless Swarm
3 Hormagaunts Broods, 3 Termagant Broods, 1 Warrior Brood and come with Endless Swarm. This allows identical units a 4+ chance of coming back into ongoing reserves.
Jag tycker mycket låter som roliga grejer som öppnar nya möjligheter och taktiker!
Och Skyblight Swarm?
Fler FMC's utanpå normal FOC - och sen på något sätt plocka objektiv fastän motståndarna är där?

Vad tror ni mer rutinerade Tyranidrävar om dessa?

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag trodde också gargs blev scoring när jag läste det 1:07 men när jag läste om det efter att ha vaknat så måst jag tyvärr böja mig (och dra ner byxorna?) till att de inte är scoring. det enda som faktiskt står där är att om de skulle vara scoring i något mission (som alla med regeln fast recon, typ the scouring) så kan inte motståndaren hindra dem med vanlig contesting.

men living artillery ser trevlig ut. tre singelbiovores med twin link är inte helkasst. kan öppna upp för avsiktliga missar också.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

På det temat:

Har jag förstått det rätt om jag tror man kan Snajpa snubbar med Biovores?
Lägga blasten på tex snubben med meltagun, ha flyt och göra några wounds, och sen är det han som måste rulla saves först?

Halvar

Inlägg av Halvar »

Kaptenen skrev:På det temat:

Har jag förstått det rätt om jag tror man kan Snajpa snubbar med Biovores?
Lägga blasten på tex snubben med meltagun, ha flyt och göra några wounds, och sen är det han som måste rulla saves först?
yes!
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

3 Flyrants
3 Crones
3 Harpies
3x 10-30 Gargoyles.

Låter som en schysst lista :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

NIB

Inlägg av NIB »

Data slates är Nids variant av allies. Gott så.

En snubbe på GW svarade på fråga att Gargoyles är scoring. För vad det nu är värt:
This is found on GW Digital's facebook page:

"Robert Larsson: The Objective Secured special rule (Gargoyles in Skyblight Swarm) reads "A unit with this special rule controls Objective Markers even if an enemy scoring unit is within range of the Objective Marker, unless the enemy unit also has this special rule"

Question: Does this make the Gargoyles scoring units?

Games Workshop: Digital Editions Hey Robert,
Yup, that it does.

- Eddie"

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Låter spännande, Boostade Dakka-Fexar?

Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Kommer de då användas något på turneringar tro? Tycker att många var ganska roliga...

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Bioblast Node låter väl snarare som boostade Tyrannofexar, Haruspexar och Exocrines, d.v.s. det "riktiga" tunga artilleriet?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

frigobben skrev:Kommer de då användas något på turneringar tro? Tycker att många var ganska roliga...
De är med i LBK mallen så alla turneringar som kör med den kommer troligen tillåta dem, de är roliga och ger Tyranids en möjlighet till "allies" :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar