Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av DHettNeck »

Ja, vi får se vad det blir av detta. Men när än TWC kostar 40p och är snabbare och har T5 så ska dom slåss enormt bra för att vara värda det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka

Inlägg av Jonke »

Köp en sköld så har du 3+.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Mortarion »

Fast jämfört med Thunderwolves är ju väldigt många val kassa. Det är snarare de som behöver ökas i pris istället för att försöka anpassa nya enheter efter dem.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Lottomannen »

Serpent skrev:
Lottomannen skrev:Fast 50p för t4 med 3+ och två wounds... Jag vill gilla dem, men jag är inte imponerad. Och modellerna sen... Urgh
4+ save. Tänk på det. De är tydligen farligare än Dundervargar också, för såna kostar ju bara 40... Överdelen kanske skulle kunna räddas? Om en skulle kapa benen och sätta dit vanliga Marineben?
Ja, jag syftade på med TH/SS. Tror "bara" de kostar 30 i grund. För mig är det bara en enhet som är livrädd för en tactical squad.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Halvar »

Lottomannen skrev:
Serpent skrev:
Lottomannen skrev:Fast 50p för t4 med 3+ och två wounds... Jag vill gilla dem, men jag är inte imponerad. Och modellerna sen... Urgh
4+ save. Tänk på det. De är tydligen farligare än Dundervargar också, för såna kostar ju bara 40... Överdelen kanske skulle kunna räddas? Om en skulle kapa benen och sätta dit vanliga Marineben?
Ja, jag syftade på med TH/SS. Tror "bara" de kostar 30 i grund. För mig är det bara en enhet som är livrädd för en tactical squad.
Så 15 pinnar per wound för allt det där godiset med enda nackdelen 4+ save. Känns inte direkt jättekasst. Dessutom får man kitta dem lite hur man vill, det gör en hel del.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Lottomannen »

Kan vara så. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spela en lista med dessa och en massa blood claws, men det är mest för skoj.
Jag bara tittar på dem och ser en blöt fläck efter en krack-missil.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Yabob »

AP2 på alla valbara närstridsvapen. Yxan var väl rätt OK. +3 i styrka och inte Unwieldy rundan du chargar. För 8pts ser det ut som.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Halvar »

Lottomannen skrev:Kan vara så. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att spela en lista med dessa och en massa blood claws, men det är mest för skoj.
Jag bara tittar på dem och ser en blöt fläck efter en krack-missil.
det är vad folk föreställde sig när jag ställde upp mina zoans också, jag blev lika glad varje gång någon tyckte det var en bra idé att slösa så viktiga skott på något som mår sämst av bolters.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Elevatorlake »

Yabob skrev:AP2 på alla valbara närstridsvapen. Yxan var väl rätt OK. +3 i styrka och inte Unwieldy rundan du chargar. För 8pts ser det ut som.
Yxan är bra men nackdelen är väl att man då bara har 4+ och fnp med t4, tror det där 3++ är värt rätt mycket.

Beror ju på hur man deployar de iofs, kommer de med fordon kanske de klarar sig på 4+.

I och med att de får springa och charga i samma runda borde de få rätt bra räckvidd när de kommer ur ett assault vehicle. 6" disembark, 1d6" run och sedan 2d6" charge. Till detta kommer fordonets movement. Finns ju möjlighet till en charge i första rundan :)

I snitt får de väl 16,5" plus att de tjänar typ 1" vid disembark (för visst ställer man först modellen vid fordonet och sedan går upp till 6"?) och om fordonet då kan köra 6" har man ju 23,5" charge där :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Nu kommer de riktiga Space Wolvesen tillbaka (igen)!

Inlägg av Lottomannen »

Absolut. Men då får man lägga till kostnaden av en land rader också...

Känner att jag låter jäkligt gnällig. Gissar att jag är besviken på att de inte blev beasts och fick T5. :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar