Forgeworld Nyheter!
Re: Forgeworld Nyheter!
Och Imperial guard Medusa [är den rädd för]. styrka 10, 2D6 och ap1 (men inte melta).
Bort med skiten. 
Nä, visst har IA en del coola saker. Men inte många av dem tillför balansen i spelet någonting och det
är väl just det som är problemet.
Balansen är väl inte direkt bra nu, men den blir ännu sämre när man släpper in IA saker.
De hör hemma i friendly games eller om arrangörern vill ha med dem.
Eller vill vi möta ork-arméer med 7 shokk attakk guns (varav 5 på bilar) och MEQ arméer med
ännu bättre landraiders än de redan har. Nurgle styrkor med snabba super-drones etc etc.
Nä. Turneringsmässigt är min åsikt att man håller sig till regelbok, codex och eventullea FAQ/uppdateringar.
Inte junk från en helt annan tillverkare
Nä, visst har IA en del coola saker. Men inte många av dem tillför balansen i spelet någonting och det
är väl just det som är problemet.
Balansen är väl inte direkt bra nu, men den blir ännu sämre när man släpper in IA saker.
De hör hemma i friendly games eller om arrangörern vill ha med dem.
Eller vill vi möta ork-arméer med 7 shokk attakk guns (varav 5 på bilar) och MEQ arméer med
ännu bättre landraiders än de redan har. Nurgle styrkor med snabba super-drones etc etc.
Nä. Turneringsmässigt är min åsikt att man håller sig till regelbok, codex och eventullea FAQ/uppdateringar.
Inte junk från en helt annan tillverkare
Mork, the articulate ork!
Så jävla kool, jag tar tre tack 
Behövde du tvätta dina byxor?Asplund skrev:Så jävla kool, jag tar tre tack
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Silversixx
Men då blev den plötsligt balanserad.A Land Raider Achilles is a also Heavy Support choice in a Codex Space Marines,
Codex Black Templars, Codex Space Wolves or Codex: Dark Angels army.
- speedfreek
Kanske att den inte har en frontlucka och inte är Assault Vehicle...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
the godfather
http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... hilles.pdf
bara sidodörrar, ingen frontdörr och därmed ingen assaultdörr
bara sidodörrar, ingen frontdörr och därmed ingen assaultdörr
-
ErikJohannesson
Ruskigt tålig, melta (S8) kan ju bara ge glancing hits om man inte har tank-hunter.
Kanske en dum fråga, men meltabomber borde funka som vanligt?
En annan akilleshäl är starka monstrous creatures.
Kanske en dum fråga, men meltabomber borde funka som vanligt?
En annan akilleshäl är starka monstrous creatures.
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition