Marines i massor
Re: Hur går det med DE?
Öhh, sen alltid?
Nä men jag ser inte riktigt behovet. Bara för folk är marinekåta så måste dom ha "olika" lag att välja mellan eller i varje fall låtsas som om dom hade det genom små moddar?
Bara jag som är av den åsikten verkar det som...
Nä men jag ser inte riktigt behovet. Bara för folk är marinekåta så måste dom ha "olika" lag att välja mellan eller i varje fall låtsas som om dom hade det genom små moddar?
Bara jag som är av den åsikten verkar det som...
-
Gonka Koff
Re: Hur går det med DE?
Närå, jag håller med dig, och det gör säkert de flesta skulle jag tro. Jag blev bara litet provocerad av din slarviga diskussionsstil...mindtrix skrev:Bara jag som är av den åsikten verkar det som...
Det finns en väldans massa spelare i världen som går omkring och hoppas på att GW skall dels förse samtliga lag med uppdaterade och vettiga kodexar och dels börja förstå att det finns en stor andel av deras kunder som är intresserade av ett turneringsanpassat regelverk.
GW styrs väl till 100% av det som dom tror skall gynna försäljningen bäst. Det är ju helt rätt och riktigt. Dock kan man ju ganska ofta undra vilka tankar som ligger bakom många av deras beslut.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Re: Marines i massor
det heter inte lag!
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
lag, lag, lag, lag, lag! 
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Vad heter det då? Varför kan man inte kalla det för lag?
Jag diggar inte rasbiologi
Jag diggar inte rasbiologi
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Arméer heter det. GW kallar det för armies och jag tycker att armé är en rätt schysst översättning av army...
Jag tycker lag låter bra.
Armé blir fel då tex CSM består av "warbands".
Sen ska en armé bestå av en viss mängd soldater och fordon enligt mig.
Spelar du ett spel med 2 troops och 1 HQ så är det ingen armé. Därför tycker jag den benämningen suger som allmän term.
Oftast är det bara plutoner och smådelar av en armé man spelar med.
Allt är en definitionsfråga. Lag kanske låter lite sportsligt men det är faktiskt ett spel med metall och plastfigurer. Precis som schack eller liknande.
Så jag fortsätter kalla det för lag.
Armé blir fel då tex CSM består av "warbands".
Sen ska en armé bestå av en viss mängd soldater och fordon enligt mig.
Spelar du ett spel med 2 troops och 1 HQ så är det ingen armé. Därför tycker jag den benämningen suger som allmän term.
Oftast är det bara plutoner och smådelar av en armé man spelar med.
Allt är en definitionsfråga. Lag kanske låter lite sportsligt men det är faktiskt ett spel med metall och plastfigurer. Precis som schack eller liknande.
Så jag fortsätter kalla det för lag.
SM: Strikeforce
CSM: Warband, Cult
Tyranids: Splinter fleet
Necrons: Phalanx?
Tau: Hunter cadre
IG: Company
WH/DH: ???
Daemons: ???
DE: Raiding party, Cult
Eldar: Strikeforce, finns säkert nått fränt eldar ord, men jag minns inte vilket
Det här var de jag kom på på rak arm. Om någon har andra förslag så dela gjärna med er.
CSM: Warband, Cult
Tyranids: Splinter fleet
Necrons: Phalanx?
Tau: Hunter cadre
IG: Company
WH/DH: ???
Daemons: ???
DE: Raiding party, Cult
Eldar: Strikeforce, finns säkert nått fränt eldar ord, men jag minns inte vilket
Det här var de jag kom på på rak arm. Om någon har andra förslag så dela gjärna med er.
Detroit Red Wings = Lag
Daemonhunters: Brotherhood
Witchhunters: Sisterhood
Vad vet jag...
Daemonhunters: Brotherhood
Witchhunters: Sisterhood
Vad vet jag...
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!