VI

Har du hört det senaste från GW?
Flygmaskin

Re: VI

Inlägg av Flygmaskin »

Nja, nu woundar de allt på 2+ och har s9 mot fordon.

Tack!
Människomat, till exempel spannmål.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Hur fungerar trolleri?
Människomat, till exempel spannmål.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Flygmaskin skrev:Nja, nu woundar de allt på 2+ och har s9 mot fordon.

Tack!
Insåg att fordonsbiten var annorlunda :). Ganska stor försämring där, i snitt 10 på armor penetration alltså.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Flygmaskin skrev:Hur fungerar trolleri?
oj, stor fråga.

-Mastery levels är finns i regelboken nu, kan tydligen gå 4 och högre i värsta fall.

-I gamla codexar är Mastery level det antal spell de kunde kasta enligt regler.

-Warp charge är stort. Olika powers spenderar 1 eller 2 Warp charges (hittar i alla fall ingen som tar 3 i regelboken). I början av varje runda får du Warp charges = Mastery level.

-Perils: Autowound, inte ens invul.

-Alla enheter har ett 6+ save mot powers, kallat Deny the witch. Du får +1 på detta save om du har en Mastery level 1 i enheten i fråga, +2 om han har Mastery level 2 eller högre.

-Psychic Hoods: Enheter inom 6 tum från huvan kan använda psykerns deny the witch precis som han vore i den enheten (Ja, det är en stor försämring av hoods).
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Haha, det verkar som att allt i denna editionen påverkar mina Thousand Sons positivt... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Xeed

Inlägg av Xeed »

Verkar som att allt i denna editionen säger SHOOOOOOOOOOT.... Nu har jag ju inte läst regelboken men måste säga att CC verkar ju inte vara så hett i 6th.

Yaamen

Inlägg av Yaamen »

Är furious charge samma som vanligt? +1S +1I ?

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Mina orks blev nu en skytte arme istället. DAKKA DAKKA DAKKA!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Yaamen skrev:Är furious charge samma som vanligt? +1S +1I ?
Det mesta jag läst om det tyder på +1S bara...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Excessus skrev:
Yaamen skrev:Är furious charge samma som vanligt? +1S +1I ?
Det mesta jag läst om det tyder på +1S bara...
Korrekt. Kan tilläggas att furious charge går förlorad vid en multiple charge, precis som +1 attackbonusen.

Skriv svar