VI
Re: VI
Så med allies, hur går man till väga när man ska inkludera dem?
Man börjar med en HQ och troops från det allierade codexet för att sedan ta från de andra slotsen eller? Finns det en högre poänggräns på allies?
Man börjar med en HQ och troops från det allierade codexet för att sedan ta från de andra slotsen eller? Finns det en högre poänggräns på allies?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Du har en "Primary detachment", alltså samma Forge org som det alltid varit.Excessus skrev:Så med allies, hur går man till väga när man ska inkludera dem?
Sedan har du ytterligare en valfri Allied detachement, som ser ut som följande:
1 HQ
1-2 Troops
0-1 Elites
0-1 Fast Attack
0-1 Heavy Support
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Så allies' FOC är alltså utöver vanlig FOC och inte en del av den? Det gör väl i praktiken att alla får extra FOC-slots om man tar en extra HQ och Troop (vilket många gör ändå) även om man inte tar från ett annat codex. Så GK med 8-psybolt bilar och 4 billiga dreads... yum.
Alexander Merinen
Nja, primary detachment måste vara från från en annan codex än secondary.
Hindrar en ju inte från att kasta in lite longfangs och en runepriest i den där GK-armén dock.
Hindrar en ju inte från att kasta in lite longfangs och en runepriest i den där GK-armén dock.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
...vilket ju återigen gör Tyranidernas möjlighet att alliera sig med sig själva helt omöjlig. Smidigt.Rasmus skrev:Nja, primary detachment måste vara från från en annan codex än secondary.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- speedfreek
Mina Tauisar kommer nog bli ganska glada trots att de inte får någon ny bok.
Och vad gäller Tyranider förstår jag inte gnället.
Flygmamman är ju tillbaka med besked...
Flyg mamman med dubbla devourers kan komma bli standard men det är mycket som talar emot nids. Folk skjuter mer och nids har mindre cover som regel.speedfreek skrev:Mina Tauisar kommer nog bli ganska glada trots att de inte får någon ny bok.
Jag tror Marines kommer bli mycket bättre i nya. Särskilt när folk kommer hålla sig borta från att sätta upp ruiner i mitten av bordet "för det blir obalanserat bra för nids" då det ger 4+ cover.
Fråga angående närstrid: Vilka modeller får slå? Endast de bas till bas eller alla? Om fler får slåss i närstrid kanske det balanserar ut skyttet en del men om det blir färre så är nids officiellt döda...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- speedfreek
Jag gillar att gamle gnällEgge är tillbaka.
Hoppas han stannar hela 6th ed.
Hoppas han stannar hela 6th ed.