Forgeworld Nyheter!
Re: Forgeworld Nyheter!
Jag gillar att den, till skillnad från contemptorn, har krav på en IC eller en Daemon av samma märka för att få bli dedikerad. Speciellt iom att Daemon Prince inte räknas (då den vare sig är Independent Character eller är har Daemon special rule).
Fast jag är inget jättefan av warmahordes-axelplåtarna.
Nu står det ju iofs inte att den ska ha Daemon special rule, utan att den ska vara en Daemon.Seregon skrev:Jag gillar att den, till skillnad från contemptorn, har krav på en IC eller en Daemon av samma märka för att få bli dedikerad. Speciellt iom att Daemon Prince inte räknas (då den vare sig är Independent Character eller är har Daemon special rule).
Grey Knight FAQ
Q: What counts as a Daemon? (p21)
A: Everything in the Chaos Daemons codex, Daemon
Princes, Possessed Chaos Space Marines, Obliterators,
summoned greater Daemons, summoned lesser
Daemons, any vehicle with the daemonic possesion
upgrade, Daemonhosts, Mandrakes, Kheradruakh the
Decapitator, the Avatar.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Fast det känns lite väl oklart huruvida man kan applicera en GK-FAQ på FWs experimentella regler.
Det förstås, men hur drar du slutsatsen att "is a Daemon" är likamed har "Daemon" specialrulen? Daemon är väl en special rule och inte en unit type? Känns lite oklart hurvida man kan applicera en special rule som en unit type. Vart drar jag slutsatsen att "is a Daemon" måste refferera till en unit type? Känns lite oklart vad "is a Daemon" ska appliceras till. Även utan Grey Knight FAQen talar ungefär lika mycket att "is a Daemon" ska appliceras på saker som har Daemon regeln och Daemon Princes, dvs ingenting.Seregon skrev:Fast det känns lite väl oklart huruvida man kan applicera en GK-FAQ på FWs experimentella regler.
Senast redigerad av 2 Yautja, redigerad totalt 12 gång.
Iom att den är tillåten att ta för Chaos Daemons, och de har "Daemon" special rule så bör det vara syftat till dem på samma sätt som att "Independent Character" syftar till CSM. CSM har ingenting med regeln "Daemon".Yautja skrev:Det förstås, men hur drar du slutsatsen att "is a Daemon" är likamed har "Daemon" specialrulen? Daemon är väl en special rule och inte en unit type? Känns lite oklart hurvida man kan applicera en special rule som en unit type. Vart drar jag slutsatsen att "is a Daemon" måste refferera till en unit type? Känns lite oklart vad "is a Daemon" ska appliceras till. Även utan Grey Knight FAQen talar ungefär lika mycket att "is a Daemon" ska appliceras på saker som har Daemon regeln och Daemon Princes, dvs ingenting.Seregon skrev:Fast det känns lite väl oklart huruvida man kan applicera en GK-FAQ på FWs experimentella regler.
Om regelargumentet boilar ner till "bör det vara syftat" så restar jag mitt case.
Vasaruattdusasaru?Yautja skrev:Om regelargumentet boilar ner till "bör det vara syftat" så restar jag mitt case.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
I vilket fall som helst så måste jag ha en!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Alltså....
Edit: Hade det vart så att indelningen skulle vara en för CSM och en för Chaos Daemons hade regeln vart något mer i stil med:
Man får med andra ord välja en dedikation till Decimatorn om armén innehåller en independent character eller daemon (antar här att GK-FAQn får ha rätt här) med samma dedikation.The Decimator may be further dedicated to one of the Chaos Powers so
long as an Independent Character in the army also either has the same
Mark of Chaos or is a Daemon of this same power.
Edit: Hade det vart så att indelningen skulle vara en för CSM och en för Chaos Daemons hade regeln vart något mer i stil med:
The Decimator may be further dedicated to one of the Chaos Powers so
long as the army includes an Independent Character with the same
Mark of Chaos or a Daemon of this same power.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"