Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Rasmus

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Rasmus »

Regelboken är numera listad som "no longer available" på hemsidan. Spännande.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Från BoLS

Multiple Retailers are reporting GW reps are calling to inform them the following products are being pulled:

- Warhammer 40,000 rulebook

- Dark Vengeance starter set

- Warhammer 40,000 Psychic Powers cards

- New Edition Release date of May 24th

24e Maj redan!?
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Får hoppas att dom inte fuckar up helt med 7th. Vill helst sluta spela 5th edition med lite 6th tillägg.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Grymt spännande! Jag hoppas på en rejäl städning bland USR, magi och Alliesregler. Men, 24 maj!?! Knasigt att man är helt omgiven av ETC-spelare så det kan bli lite svårt att hitta folk att spela med förrens efter sommaren.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Sabla miss jag gjorde som köpte den Lilla snygga och smidiga versionen av regelboken i Januari.
380kr för något som är utdaterat 5 månader senare?
Det trodde jag inte när de valde att släppa den.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Gonka Koff skrev:Grymt spännande! Jag hoppas på en rejäl städning bland USR, magi och Alliesregler. Men, 24 maj!?! Knasigt att man är helt omgiven av ETC-spelare så det kan bli lite svårt att hitta folk att spela med förrens efter sommaren.
Du får gärna spela hos/med oss Gonka om du har vägarna förbi Jönåker med Daniel & C:o på somnarn ;-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Nu hoppas vi verkligen lords of war blir del av normala spelet samt att närstrid blir mer lockande och att overwatch blir mindre farligt (typ initiativ test för att få overwatcha och om du väljer att overwatcha förlorar du ditt skytte nästa skjutfas).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Kaptenen skrev:Sabla miss jag gjorde som köpte den Lilla snygga och smidiga versionen av regelboken i Januari.
380kr för något som är utdaterat 5 månader senare?
Det trodde jag inte när de valde att släppa den.
Själv uppgraderade jag mig till digitalt codex för inte alltför länge sedan. Det var den sista digitala upplagan jag betalat pengar för, och nu lär det förbli så.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Flogger skrev:Nu hoppas vi verkligen lords of war blir del av normala spelet samt att närstrid blir mer lockande och att overwatch blir mindre farligt (typ initiativ test för att få overwatcha och om du väljer att overwatcha förlorar du ditt skytte nästa skjutfas).

Oh, säg att det blir så! Med lords of War begränsade till ett st, max 25% av armén (30k-style), så skulle det kännas betydligt lättare att släppa loss escalation.
Sen finns det vissa saker som behöver ordnas, men som är svårt att skriva i en regelbok (typ, riptides kan inte joinas av IC).
Men, den som lever får se.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag är en av de få som inte tror att GW är helt ute och cyklar med allt de gör.
Min teori:
6th var en shooty bok,och alla Shooty arméer har fått ny bok.
Nu är Tyranids fortfarande nya, Orks, BA och SW står på tur - då får de en fighty regelbok så att massorna vill lira just dessa arméer och köpa på sig de modellerna.
Regler som gynnar armésläppen? Företagsekonomi eller fula tricks?
De har aktieägare att göra nöjda och det har inte varit allt för mycket positivt för dem sista åren.
Jag tror det är en uttänkt strategi från GW's sida.

Skriv svar