Rykten IG

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Rykten IG

Inlägg av Nefrums »

ts... den borde legat kavr på 200p.. tänk ytterligare en av tobbes bilar blir användbar..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

ja lite flummigt att dom tar in apocalypse grejer och ger dom andra regler, t ex valkyries m.m.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Orders är:
run med extra tärning, välja bästa
extra skott med lasguns
extra cover om man lägger sig

storHQ har även:
twin-linked skytte mot bilar/monster
rally/slippa pinned (combo med ovan)
kanske en till..

Armoured Fist finns inte längre, så det blir plutoner för hela slanten för WH/DH
I den vanliga plutonen ingår Armoured Fist, heavy squads, special squads, penal squads mm

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

speedfreek skrev:I den vanliga plutonen ingår Armoured Fist, heavy squads, special squads, penal squads mm
Jepp. Så man kan ha 21 tunga vapen i ett troop choice. Elva enheter. Och alla är scoring. Vill man så kan man även slänga in tre special weapons squads eller 50 conscripts i samma troop choice. 153 man i ett troop choice!
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Fan va brutet :(

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

vad är brutet med det, ig har aldrig haft brist på troop choise..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

läste lite fel, men tråkigt att 40k går mot det systemet som fantasy kör med, dvs nyast armé = bästa armén, förutom då när det gäller demoner i 40k och WoC i fantasy

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är sant att den nyaste armen brukar vara bäst. Det är ett ganska kortsicktigt betende av GW, men man kan förstå businesses caseet för det..
Ditt undantag var dock helt fel.. demonlistan är en av de bästa listorna som finns i 40k..
Jag väntar tills jag sätt codexen innan jag utalar mig om hur bra ig codexen är. En sak kan jag sägga direckt ifrån att ha läst rycktena, russar är inte för bra..

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Nja det beror väl på vem man frågar, när ja spelar med dom så går det antingen skitbra när man möter infanteri men sen när det är mkt fordon om blir de genast jobbigare speciellt eldars :(

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

när man tänker på det så är down ordern sjukt bra..
2+ cover save..

Skriv svar