Rykten om läckt 6:th edition

Har du hört det senaste från GW?
SnuffyN

Re: Rykten om läckt 6:th edition

Inlägg av SnuffyN »

n00bn skrev:
SnuffyN skrev:Tycker det ser ganska intressant ut även om jag tror 99% är fake.
Varför tror du det?

I dokumentet står det exakta regler för necronvapen. Om man tittar på när dokumentet skapades så är det innan codex necrons släpptes. Detta faktum samt layouten talar mycket för dokumentets är oförfalskat. De kan naturligtvis lägga till en del ändringar nu i efterhand.
99 var väl lite att ta i men man ska nog ta det med en ganska stor nypa salt.

Klart några träffar måste det ju finnas, Några saker som står i denna bok är rycken som gott runt på nätet läng t.ex. ändra spelet ordningen, Feel no pain och lite fler saker. (tror detta kommer att ske)
Men regler som Fast, att man får panga två gånger om man står still vet i fan. Jag som BA spelare gillar ju helt klart detta. Vindicator i BA listor blir ju sjukt hårda. (Jag kanske missar någon regel)

Har bara läst boken lite snabbt, känns helt enkelt inte som detta är ett GW släpp. Känns mer som om det är några med för mycket fritid som kokat ihop något intressant.
Senast redigerad av 1 SnuffyN, redigerad totalt 15 gånger.

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Måste bara säga. Om detta är äkta så tycker jag att det är väldigt intressant att det finns med regler för Titans lite här och där. Ingen skulle bli gladare än jag om GW gjorde en lite byggsatts med denna älsklingen. :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

SnuffyN skrev:Måste bara säga. Om detta är äkta så tycker jag att det är väldigt intressant att det finns med regler för Titans lite här och där. Ingen skulle bli gladare än jag om GW gjorde en lite byggsatts med denna älsklingen. :wub:
Du menar förutom Reavers, Warhounds, Phantoms och Revenants?

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/Titans

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

HeadWar skrev:
SnuffyN skrev:Måste bara säga. Om detta är äkta så tycker jag att det är väldigt intressant att det finns med regler för Titans lite här och där. Ingen skulle bli gladare än jag om GW gjorde en lite byggsatts med denna älsklingen. :wub:
Du menar förutom Reavers, Warhounds, Phantoms och Revenants?

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/Titans
Gissningsvis vill ha ha den från GW för att få vettigt prissatta plastmodeller istället för överprisade och dåligt gjutna modeller från forgeworld ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag tycker inte direkt ForgeWorld är överprissatta längre. Visst var de det förut, men nu har deras priser ökat med 5% de senaste 2+ åren, en summa som inte direkt GW kan skryta med.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

SnuffyN skrev: Men regler som Fast, att man får panga två gånger om man står still vet i fan. Jag som BA spelare gillar ju helt klart detta. Vindicator i BA listor blir ju sjukt hårda. (Jag kanske missar någon regel)

Har bara läst boken lite snabbt, känns helt enkelt inte som detta är ett GW släpp. Känns mer som om det är några med för mycket fritid som kokat ihop något intressant.
Tror du har missuppfattat det. Om jag minns rätt och tolkat det rätt får ett vapen inte skjuta 2ggr, men du kan skjuta 2 vapen.
T.ex om en Ravager står still eller rör sig 8" får den 6st skjut actions, då kan den avfyra sina 3 vapen och betala skatt med resten. Ev ta -1 så de har 5 för att skjuta på olika mål eller kunna ta en Weapon Destroyed utan att påverka skyttet. Den får dock inte skjuta 6ggr med sina Dark Lances.

Om nu inte jag har missat något.

eldrak

Inlägg av eldrak »

Vissa vapen tar som jag fattade det mer än en skjuthandling att avfyra, typ ordnance och sådant.

Skriv svar