äntligen på advance order...
Re: äntligen på advance order...
Vet inte om jag hållar med om att Trygonen är så dålig. T6 W6 sv3+ är inte sådär lätt att döda. Krävs dock mycket mer än två plasma bara. Det är också så att alla kör med meltas nuförtiden och det ökar överlevnadschanserna väldigt mycket. Den andra trygonen som levererar pajplattor med S6 ap2 kan totalt fakka upp vissa stillastående arméer. Att välja att ignorera dem är heller inget riktigt val för då har man ett skitstort argt MC springandes i sin bakgård.
Tror absolut inte att godzilla är dött. Den nya codexen har massvis med nya MC och om min skolbokstyska fungerar nåtsånär finns det minst ett MC för varje slått (bombflygplanmonster i fastattack vafaaaan GW). Det kommer oavsett bli en armé som absolut inte kommer ha några som helst problem med skytte mot fordon. Får vänta och se lite när jag har codexen inflesh för att avgöra om domedagen verkligen är kommen.
Tror absolut inte att godzilla är dött. Den nya codexen har massvis med nya MC och om min skolbokstyska fungerar nåtsånär finns det minst ett MC för varje slått (bombflygplanmonster i fastattack vafaaaan GW). Det kommer oavsett bli en armé som absolut inte kommer ha några som helst problem med skytte mot fordon. Får vänta och se lite när jag har codexen inflesh för att avgöra om domedagen verkligen är kommen.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- NilssonHarHund
Jag gillar att nidsen inte har eternal warrior längre. Det började bli lite inflation i den förmågan samtidigt som mängder av vapen numera har instant kill. Nu kan man faktiskt få användning för force weapons och liknande, vilket är bra.
Har faktiskt missat att Trygonen hade 6 wounds... Tervigoren visste jag men... Där får man för att man antar saker.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Zoanthropen har BS4 och kan komma i pods, vilket kan komma vara användbart mot LRs.Zoanthrope dödar alla fordon (utom de som är immuna mot lansar) på 4+, 3+, 4+ vilket är i sig en riktigt bra grund att skrämma slag på alla. Vet inte poäng dock men höftar på 70 kanske...borde gå upp lite i poäng, tror jag, mot nu.
Tycker det ser helt ok ut, codexen är ju dock inte ute än (på engelska) vilket gör att det finns några små frågor som inte är lösta än.
enligt rycktena ska ju zonatropen bara ha 5+ save.. stämmer detta??
edit: glöm det.. hittade precis att de har 3+ inv save
Här är en bra sammanfattning av codexen:
http://www.scribd.com/doc/24662140/5th- ... on-Version
edit: glöm det.. hittade precis att de har 3+ inv save
Här är en bra sammanfattning av codexen:
http://www.scribd.com/doc/24662140/5th- ... on-Version
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Så knackade det på dörren.
Med oron i halsen över att det skulle vara länsman, så visade det sig istället vara tomten utklädd till UPS-kille. Det är najs med preorder från GW. Nä nu skall jag ta och gå på dass i några timmar och läsa min purfärska Tyranidcodex. Hej på er!
Med oron i halsen över att det skulle vara länsman, så visade det sig istället vara tomten utklädd till UPS-kille. Det är najs med preorder från GW. Nä nu skall jag ta och gå på dass i några timmar och läsa min purfärska Tyranidcodex. Hej på er!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Land_Raider
Otroligt avundsjuk
Hoppas jag får mitt inom en snar framtid också. Får vi se ett uttalande om codexen efter du återvänt från ditt dassbesök?
Hoppas jag får mitt inom en snar framtid också. Får vi se ett uttalande om codexen efter du återvänt från ditt dassbesök?
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
I'll second that! Uttalande! 
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
En första koll säger att den är ruggigt stark codex. Flera varelser med T6 och W6 är svårt att ta hand om. Mawloc:en är nog den jag fastnat mest på. Jag vet ärligen inte hur jag skall ta hand om denna killen i min SM lista. Han deepstrikar in i mina linjer och träffar han en enhet så är edt stor blast med st6 ap2. Mina termosar lär ju inte leva länge....
Sedan tar väl aset Regeneration vilket gör honom rätt hård iom sina W6 (Klar brittisk underdrift)
Problemet med stora killar är ju oftast att få fram dem. Nu har fexar även fått poddar och 4 attackar vilket gör CC med fetton mer intressant.
Enda problemet är väl deras synaps men eftersom de har feeder instinkt (anfaller när de missar slaget) så spelar det väl mindre roll...
Deras troops känns lite sämre nu men billiga så det är nog lätt att biffa upp en del. Men det som jag tror är lättast att göra för att säkra trupperna genom att ta termagaunts och sedan få köpa en Tervigon, som då är troops, som kan skapa nya enheter termagaunts. Detta bör kunna stoppa andras försök att ta bort scoringenheterna för Nidzen.
bs 4 på zoanthroper, 1-3 per enhet och möjligt att ta 3 enheter samt 3+ invo. Tja vad säger man.... Fast invo savet kommer nog diskuteras pga flufftexten och att de har 5+ i statlinen men men...
Enda plumpen i protokollet är väl att enda beasten är ravengers vilket gör att vi troligen ser lite annat spel än den snabba hormagauntchargen.
Sedan tar väl aset Regeneration vilket gör honom rätt hård iom sina W6 (Klar brittisk underdrift)
Problemet med stora killar är ju oftast att få fram dem. Nu har fexar även fått poddar och 4 attackar vilket gör CC med fetton mer intressant.
Enda problemet är väl deras synaps men eftersom de har feeder instinkt (anfaller när de missar slaget) så spelar det väl mindre roll...
Deras troops känns lite sämre nu men billiga så det är nog lätt att biffa upp en del. Men det som jag tror är lättast att göra för att säkra trupperna genom att ta termagaunts och sedan få köpa en Tervigon, som då är troops, som kan skapa nya enheter termagaunts. Detta bör kunna stoppa andras försök att ta bort scoringenheterna för Nidzen.
bs 4 på zoanthroper, 1-3 per enhet och möjligt att ta 3 enheter samt 3+ invo. Tja vad säger man.... Fast invo savet kommer nog diskuteras pga flufftexten och att de har 5+ i statlinen men men...
Enda plumpen i protokollet är väl att enda beasten är ravengers vilket gör att vi troligen ser lite annat spel än den snabba hormagauntchargen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Antagligen komp-mord på flera varelser med 6 W. Jag tror inte det kommer vara så farligt med mawlocken. Har för mig att den inte har så många attacker eller bra Ws. Och regeneration är inte tillräckligt bra för att gå att räkna med. Då är nog trygonen mer farlig för den är, som jag fattat det, faktiskt farlig i närstrid.
En fex i pod är visserligen bra men hamnar på massa poäng.
Kompmässigt tror jag armén kommer få det svårt. Folk kommer vara rädd för tyranten och fexen, trots att de är rätt mycket dyrare för samma överlevnadschans. Trygonen och mawlocken kommer nog kompslaktas.
När jag testade zoanthropes så dog dem sjukt mycket lättare nu. Bolters. Så de tunga vapen kunde skjuta på tunga saker istället.
Tervigoren kommer nog vara sjukt bra, tror jag.
Inget mer roligt?
En fex i pod är visserligen bra men hamnar på massa poäng.
Kompmässigt tror jag armén kommer få det svårt. Folk kommer vara rädd för tyranten och fexen, trots att de är rätt mycket dyrare för samma överlevnadschans. Trygonen och mawlocken kommer nog kompslaktas.
När jag testade zoanthropes så dog dem sjukt mycket lättare nu. Bolters. Så de tunga vapen kunde skjuta på tunga saker istället.
Tervigoren kommer nog vara sjukt bra, tror jag.
Inget mer roligt?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige