Fast om det på warseer stämmer, att man ger orders i sin egen skytte fas och de måste klara Ld test, så blir de ju svårt att få ut den på alla och fi kommer ju sen skjuta på någon som misslyckades. Fast även utan ordern så är ju 3+ cover rätt bra. Och har man en riktigt hord gör det ju inte så mycket om några squads slänger sig ner varje runda så fort någon tittar på elakt på dem.Nefrums skrev:när man tänker på det så är down ordern sjukt bra..
2+ cover save..
Rykten IG
Re: Rykten IG
Det sk bli mycket intressant att se exakt hur order reglerna är formulerade, kan tex inducted guards lägga order på syster enheter?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Så just nu är Marines den bästa armén?XecrNist skrev:läste lite fel, men tråkigt att 40k går mot det systemet som fantasy kör med, dvs nyast armé = bästa armén, förutom då när det gäller demoner i 40k och WoC i fantasy
Ja, men då får motståndaren stampa i din arméväska efter slaget.Nefrums skrev:Det sk bli mycket intressant att se exakt hur order reglerna är formulerade, kan tex inducted guards lägga order på syster enheter?
Enligt ryktena ger man ju order "neråt" i organisationen, t ex kan en Platoon Commander ge order till squads i "sin" pluton, så förhoppningsvis har det inte lämnats något sådant jättehål i reglerna. Skulle väl vara om de har klantat till det med storbossen, att han kan ge order till "any unit in the army" eller något sådant.
Fast du kan ju bara ha inducted platoons, inte riktiga HQs.
Nej gäller så klart inte i alla fall, men trenden verkar luta åt detHeadWar skrev:Så just nu är Marines den bästa armén?XecrNist skrev:läste lite fel, men tråkigt att 40k går mot det systemet som fantasy kör med, dvs nyast armé = bästa armén, förutom då när det gäller demoner i 40k och WoC i fantasy
-
Gonka Koff
Saxat från BellOfLostSouls:

-2 i reserve roll är inte litet bra i Dawn of War; 1/6 av armén kommer in i runda två och en tredjedel av resten i runda tre: piece by piece... Kan det vara sant?Hi all,
A quick one, but we heard the Games Worksho presentation at Adepticon, and while not offering up pictures, the rep did say that a plastic Hellhound was in the Warhammer 40k pipeline. It will allow buildouts as any of the Hellhound variants, and would "look even better than the Forgeworld Hellhound"
We also got to take a quick peek at the IG codex and can say that The Dude's superb IG summary on Warseer is pretty much 100% correct. Did I mention that Stormtroopers are armed with Hellguns, Hellpistols and a CCW!!! The Hydra ignores the coversave for skimmers moving fast as well as turbo-boosting bikes! Finally, it may be possible to combine some IG options to give their enemies a -2 to all Reserve rolls! Can you guys think of any specific armies that won't like those abilities? I can.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Men i Dawn of war så kommer allt in runda 1 ifall du inte har sagt att du ska ha något i reserv. Värre blir det juh för demoner...
- speedfreek
Koffaloffa är ägd igen!
(och i Göteborg får man titta i den riktiga Codex IG hur mycket man vill)
(och i Göteborg får man titta i den riktiga Codex IG hur mycket man vill)