Mawlocen har Hit & Run samt att kunna gräva ner sig och komma tillbaka igen kan vara rätt sweet för att bråka med motståndarens objektiv och annat kul, sen har naturligtvis hit & run på T6 W6 kille lite övriga fördelar också.
Jag tycker codexen har extremt bra synergi mellan olika enheter, men generellt sett ligger Tervigonen mitt i den synergin med sin Feel No Pain psychic power. Sen kan du ha en Venomthrope i närheten som ger 5+ cover save till alla enheter i närheten samt defensive granades och att alla som assaultar enheten måste ta difficult terrain test, etc. Känns som att codexen innehåller några riktigt bra saker, men så snart vissa nyckelenheter dör så kan det bli problem.
Verkar vara en rätt så balanserad codex med en del knasigheter och saker som ingen kommer köpa, men det är när allt kommer omkring ganska naturligt.
Saker i codexen som är extremt coola är t.ex. The Parasite of Mortex. Alla fiendens enheter som outflankar måste plocka en modell som tar ett toughness test (det tas när enheten kommer in i spel, i slutet av movement phase). Om modellen misslyckas dör den och tyranid spelaren får 1d6 ripper swarms inom 6 tum från enheten (eller transporten dom sitter i). Vidare så får man 1d6 rippers för varje modell som karaktären dödar i närstrid. AWESOME. Rippers är fortfarande kassa
En annan cool sak är en flygande MC som droppar spore mines på folk (dock enbart en gång per strid, men 1d3 minor).
äntligen på advance order...
Re: äntligen på advance order...
Oavsett att killen "bara" har 3 attacker så lovar jag att jag INTE vill ha honom i mina linjer turn2.egge skrev:Antagligen komp-mord på flera varelser med 6 W. Jag tror inte det kommer vara så farligt med mawlocken. Har för mig att den inte har så många attacker eller bra Ws. Och regeneration är inte tillräckligt bra för att gå att räkna med. Då är nog trygonen mer farlig för den är, som jag fattat det, faktiskt farlig i närstrid.
200p (jämför med en dredd eller en vanlig tact..)En fex i pod är visserligen bra men hamnar på massa poäng.
Tror den ändå är sjukt prisvärd. t6w4 som går bärserk i ens linjer.. inte kul.
Jo spelar man "vanligt" och undviker T6W6 killar så kommer nog listan att kosta ungefär samma då stora killar är dyra medans critters är billigare.Kompmässigt tror jag armén kommer få det svårt. Folk kommer vara rädd för tyranten och fexen, trots att de är rätt mycket dyrare för samma överlevnadschans. Trygonen och mawlocken kommer nog kompslaktas.
Visst fan kommer de bli det. På pappret känns de smått omöjliga.
3+ är illa men frågan är om de kommer få 3+ i CC eller en vanlig 5:a.När jag testade zoanthropes så dog dem sjukt mycket lättare nu. Bolters. Så de tunga vapen kunde skjuta på tunga saker istället.
Fast bs 4 känns väl bra
Tervigoren känns ruggig.. En sådan och en mawloc så räcker det med stora killar tror jag för att vinna mot det mest som syns på kompade turneringar.Tervigoren kommer nog vara sjukt bra, tror jag.
Inget mer roligt?
Jorå men du får ge dig till tåls
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
jag tycker zonatroper verkar ha blivit mycket sämmre än innan.. visst de har bättre bs, men de tål ca hälften av innan..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Zoanthroperna blir som tremanna DS-termosar med combi-melta med lite bättre räckvidd för lite dyrare pris.
De hoppar in, spränger något stort och dör...
Sitter de inte i pod kan man ju alltid döda dem innan man skyndar fram.
De hoppar in, spränger något stort och dör...
Sitter de inte i pod kan man ju alltid döda dem innan man skyndar fram.
Zoanthropens ökade BS kommer kännas fint.
Det är många på nätet som hittat på saker som kommer in garanterat runda 2. Men det kostar så mycket poäng att det är nästan bättre att hoppas att den kommer in av sig själv runda 2. Men jag tror det är nästan bättre om den kommer in runda 3 så att motståndaren har haft 2 eller tre förflyttningsfaser att sprida ut sig och kommer bli uppbunden i närstrid på några punkter.
Men vi får se. En librarian i varje marine-armé är nog potentiellt troligt igen.
Det är många på nätet som hittat på saker som kommer in garanterat runda 2. Men det kostar så mycket poäng att det är nästan bättre att hoppas att den kommer in av sig själv runda 2. Men jag tror det är nästan bättre om den kommer in runda 3 så att motståndaren har haft 2 eller tre förflyttningsfaser att sprida ut sig och kommer bli uppbunden i närstrid på några punkter.
Men vi får se. En librarian i varje marine-armé är nog potentiellt troligt igen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Bröt ut en diskussion om Deep Strike och placerade den här.
//Moderator-HeadWar
//Moderator-HeadWar