Du har inte sett om det står något om heavy weapons teamen där? Det jag undrar är om det har blivit några nya restriktioner på hur man basar dem nu när de har två. woundsspeedfreek skrev:(och i Göteborg får man titta i den riktiga Codex IG hur mycket man vill)
Rykten IG
-
PeterWelzien
Re: Rykten IG
/Peter Welzien
Med tanke på att 5th edition restriktionen är att allt ska ha den bas de kom med kan det bli lite tokigt med gamla metal HW teams (som GW fortfarande saluför, åtminstone på sin hemsida). 
Gonka Koff är inte ägd han har bara lite otur när han tänker... =)
Det låter som IG kan hamna bland de andra låg komparna...
Det låter som IG kan hamna bland de andra låg komparna...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
ja med 2W heavy weapon teems så blir det nog till att basa om alla sina heavy weapon teams på 50mm baser med två man på varje..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Gonka Koff
Åh fyfan vajaedumihuvet!
Det måste bero på GothConstress.
Det måste bero på GothConstress.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- speedfreek
-
PeterWelzien
Jag tycker att 60 mm-baserna är fruktansvärt klumpiga. Skulle det funka med 40 mm tro? Det borde väl inte påverka spelet nämnvärt? Det är ju inte direkt så att heavy weapon teams är särskilt bra i närstrid...Nefrums skrev:ja med 2W heavy weapon teems så blir det nog till att basa om alla sina heavy weapon teams på 50mm baser med två man på varje..
/Peter Welzien
Läste ig kodexen idag, jävlar vad dålig den var.......
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vad var det som var så kasst?Nefrums skrev:Läste ig kodexen idag, jävlar vad dålig den var.......
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
tanksen är för dyra, heavy wepons squads har blivit oanvändbara...
Visst, den är bättre än den gamla codexen men den kommer inte i närheten av orcker, demoner, eldar, chaos eller marines.
Visst, den är bättre än den gamla codexen men den kommer inte i närheten av orcker, demoner, eldar, chaos eller marines.