Hur går det med DE?

Har du hört det senaste från GW?
paintner

Re: Hur går det med DE?

Inlägg av paintner »

theWatchman skrev:Templar är ju faktiskt tok-bra om man kör med SweFaq:en.. så jag fattar inte vad det gnälls om? ;)
jasså? ... nja det jag gnäller lite på är väl att det kan vara svårt att balansera det hela.
men jag tror jag fått ordning på det problemet lite i alla fall med 1500pts =)
- black templars @ time of ending -

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Nån som har koll på hur de nya standardwarriorvapnen fungerar?
poisoned eller något? alltid 4+ oavsett T?
Någon som skrev om det i sverokschatt såg jag här om dagen. Det låter ju galet att bara svärma stora saker med warriors.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Poision på 4+ verkar det bli. Jo, vapnen är riktigt bra mot monster.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Det intressanta kommer att bli vad de får i styrka. S3 i kombination med poison kommer att vara rätt hett. S4 blir galet bra. Jag skulle tippa på att det blir antingen 1 eller 3. Alternativt att GW glömmer av att poisonvapen måste ha ett S-värde nu för tiden och bara ger dem styrka X.

paintner

Inlägg av paintner »

Mortarion skrev:Det intressanta kommer att bli vad de får i styrka. S3 i kombination med poison kommer att vara rätt hett. S4 blir galet bra. Jag skulle tippa på att det blir antingen 1 eller 3. Alternativt att GW glömmer av att poisonvapen måste ha ett S-värde nu för tiden och bara ger dem styrka X.
från en lista på rykten ...

Weapons:

Splinter Rifle 24" SX, AP5, Rapid Fire, Poisoned.

Shard Carbine 18" SX, AP5, Assault 3, Poisoned.

Splinter Cannon 36" SX, AP5, Assault 4, or Heavy 6 Poisoned.

där har du ju SX. kan ju vara att den som skrev det inte vet eller om det är ett flytande tal.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jo, jag har sett den listan tidigare, och det var det som fick mig orolig för att GW klantat till det och glömt ge dem ett styrkevärde. Men förhoppningsvis är det enbart personen som skrivit ryktet som missat att poison har styrka och glömt att kolla upp det.

För det spelar rätt stor roll...

paintner

Inlägg av paintner »

Mortarion skrev:Jo, jag har sett den listan tidigare, och det var det som fick mig orolig för att GW klantat till det och glömt ge dem ett styrkevärde. Men förhoppningsvis är det enbart personen som skrivit ryktet som missat att poison har styrka och glömt att kolla upp det.

För det spelar rätt stor roll...
mycket av sakerna som skrivits är ju 'same as before but +/-' sen A eller I eller S osv.
det märks =) lär komma foton ur boken efter GD så.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Mortarion skrev:...det var det som fick mig orolig för att GW klantat till det och glömt ge dem ett styrkevärde...
GW klantar sig aldrig. :D

Jacke

Inlägg av Jacke »

Antar att de har gett dem Sx medvetet just för att de aldrig ska få några rerolls oavsett motstånd. Men visst känns det lite skumt ifall splintercannons inte kan skada bilar.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Kan ju hoppas på att många börjar lira nurgliga demoner och andra stora satyg.

Jag gillar tanken med giftvapen faktiskt. Alltid stört mig på att dom vanliga warriorsarna mest är utfyllnad för lansar och för att stå still och hålla objektiv.

Frågan är ju om man ska göra sig av med alla gamla DE man har. Dom ser för olika ut de nya...

Skriv svar