systrar i white dwarf

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
pära

Re: systrar i white dwarf

Inlägg av pära »

Jag tror det blir skit!

Var ställde jag nu min pesimistjolle..?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Den är förtöjd på min innergård. :(
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Ogge skrev:Jag tror det kommer bli grymt! Vad gäller 40k är all förändring av godo. Nya regler ger nya utmaningar och variation. Dessutom är det gött om listan kompas högt. :D
Är väl inget bra med en lista som får hög komp. Tycker det är ett misslyckade från gw. Alla nya listor ska vara så balanserade att det inte går bygga högkompslistor.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Tadaotoko skrev:
Är väl inget bra med en lista som får hög komp. Tycker det är ett misslyckade från gw. Alla nya listor ska vara så balanserade att det inte går bygga högkompslistor.
Eller lågkompslistor... :roll:
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

pära skrev:Var ställde jag nu min pesimistjolle..?
Senast jag såg den låg den i din rosa Pär är GAY-låda...

nialion

Inlägg av nialion »

Jag tycker det ska bli kul med ett nytt codex. Hoppas på att få en liten nytändning i och med det. Känns som att man har spelat "färdigt" gamla codexen.

Men ja, jag håller med, det ser svagt ut. Men det beror ju ganska mycket på hur många poäng allt kostar.

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

nialion skrev:Jag tycker det ska bli kul med ett nytt codex. Hoppas på att få en liten nytändning i och med det. Känns som att man har spelat "färdigt" gamla codexen.

Men ja, jag håller med, det ser svagt ut. Men det beror ju ganska mycket på hur många poäng allt kostar.
Vad är det som ser svagare ut? Förstår verkligen inte vad alla klagar på. Tycker den ser starkare ut än systrarna idag. Ser ut som om det kommer vara en lista med fler builds än den nuvarande. Tycker att alla enheter har fått en egen roll.

@lillbengt att en lista kan bygga högkomplistor betyder att codexet är obalanserat. Men kan man bara bygga lågkompslistor så betyder det att allt är balanserat och bra typ som gk.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

nialion

Inlägg av nialion »

Som jag ser det har systrarnas styrka legat i att de varit väldigt allround. Man har kunnat hantera nästan alla typer av motstånd. En av de viktigaste anledningarna har varit faith systemet. Det är mer eller mindre borta nu verkar det som. Eller åtminstone kraftigt nedtonat. Men jag tycker det ska bli roligt med ett nytt codex i vilket fall som helst och jag ser hellre att det blir ett lite för dåligt codex än ett lite för bra.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Tadaotoko skrev:@lillbengt att en lista kan bygga högkomplistor betyder att codexet är obalanserat. Men kan man bara bygga lågkompslistor så betyder det att allt är balanserat och bra typ som gk.
håller absolut inte med, jag tycker rakt tvärtom. kan man bara bygga lågkomplistor så är dexen obalanserad och håller inte samma standard som de äldsta dexarna som fortfarande används. det är bara de nyare dexarna som fått sin hårdhetsinflation som en enbart-lågkompslista-dex kan vara balanserad för.

on topic: jag har bara mött systrar någon enstaka gång och fick på nöten pga dåligt regelkunnande (från systerspelaren) om faith, så kanske att de reglerna behövde vara skrivna på ett tydligare sätt. men att göra faith såhär nerfat känns verkligen inte rätt. det borde som flertalet nämnt bero på storleken på armén och kanske vara mindre slumpmässigt. det är stor skillnad på T3 och T4.
men utan poängkostnader vet jag absolut inte ifall de blir bra eller dåliga.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vet inte om systrarna varit borttagna innan, men nu finns de i alla fall...
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... GameStyle=

Så om det inte magiskt dyker upp andra troops, verkar det bli gråknektar för mig.
Tur att de är sjukt mycket bättre...

Är man lite lurig kan man gå in och titta på de olika enheterna.
Systrar är 10-20 per enhet, vilket verkar dumt när en bil har tio platser...

Men Penitent Engines är inte uppdaterade till sina nya stats,
så det kan ju vara hur fel som helst på resten också.

Karaktärerna är inte heller uppdaterade.
Squads of Battle Sisters will often carry a Simulacrum Imperialis into battle - a holy icon or piece of scripture that shows their dedication to the Emperor. When carried aloft, this sacred symbol will lend strength to the Battle Sisters nearby and encourage them to perform even greater Acts of Faith.
Sisters of Battle Dialogus
The Order Dialogus support the Orders Militant by providing skilled orators to accompany them into battle. While this may seem unusual to send non-combatants to war, the Sisters Dialogus know that they can best serve the Emperor by marching alongside his armies. Whether through hymn song or the recital of ancient scriptures, these powerful speakers can embolden the spirits of nearby troops and galvanise them into action against the enemy.

Skriv svar