Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
Gonka Koff

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av Gonka Koff »

mjah, att snipers får rending har ju bara effekt mot fordon, förutom mot T8, så de är väl kanske inte jättesuperhype på just det.
Men, faan vikka coola gubbar det var. I mina ögon kan det vara dom ballaste space marinesen någonsin.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Riktigt tjusiga. Kom på mig själv med att fundera på om det skulle vara värt att fila bort chaptersymbolerna och konvertera till UM.
Precis samma tanke hade jag när jag såg de. Jag kom dock fram till svaret "nej", det finns ju redan snipers från fw där man slipper fila bort grejer.
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 24 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

fauh skrev:
leidstedt skrev:Ja det är asfet med armor snipers. Synd att snipers suger.
De har en specialability som ger dem twinlinked och rending en runda vilket är ganska tufft. Sen har samma gubbar även möjlighet att ta combi-flamers... Tänk dig 5 st Twinlinkade rending flamers ;)
Coolt! Har de stealth eller något annat cover? Kan bli en kul enhet.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Precis samma tanke hade jag när jag såg de. Jag kom dock fram till svaret "nej", det finns ju redan snipers från fw där man slipper fila bort grejer.
Oh! Får botanisera mera på FW, de har jag helt missat. Låter riktigt najse!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev: Precis samma tanke hade jag när jag såg de. Jag kom dock fram till svaret "nej", det finns ju redan snipers från fw där man slipper fila bort grejer.
Oh! Får botanisera mera på FW, de har jag helt missat. Låter riktigt najse!
För sparkontots skull brukar det vara bättre att inte exponeras alltför länge mot fws utbud... :)

http://www.forgeworld.co.uk/en-GB/Legio ... econ-Squad

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Väldigt tjock Dread. Ser ut som en av kroppsbyggarna på gamla gymmet i Bollnäs. En sån där bred människa som du aldrig ville stå bredvid under träningen utifall den a) skulle få roidrage eller b) bara bli lite hungrig och käka upp en...

Vad gäller Dreaden så tycker jag nog att den är lite för mycket WarMachine-tjock.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Serpent skrev:Väldigt tjock Dread. Ser ut som en av kroppsbyggarna på gamla gymmet i Bollnäs. En sån där bred människa som du aldrig ville stå bredvid under träningen utifall den a) skulle få roidrage eller b) bara bli lite hungrig och käka upp en...

Vad gäller Dreaden så tycker jag nog att den är lite för mycket WarMachine-tjock.
Fet i poäng också men 12st str7/ap3 med bs5 och omslag på armour penetration är ju inte så dumt, det andra skjutvapnet gick inte av för hackor heller.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

W O W :) Vilken modell..
Gillar tanken med gravitronblasten - schwop - hejdå alla MEQ under blasten.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:W O W :) Vilken modell..
Gillar tanken med gravitronblasten - schwop - hejdå alla MEQ under blasten.
Själv faller jag alltid pladask för dakka. Vad är det enda som är bättre än quad autocannons? Dubbla quad autocannons! :)

Skriv svar