Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Claimh_Solais

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Claimh_Solais »

Ancalagon skrev:
fredrik skrev: Folk stressar upp sig så lätt. :)
Va fan, det är ju ny edition, klart man måste stress-ragea, gärna innan man vet alla detaljer, sen när man väl ser alla detaljer måste man självklart överreagera på precis allt!
Är väl inte bekräftat att det är 7:ed , det kan va en 6,5ed med enbart lite ändringar

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

OhmanJ skrev:Blir det ny startbox också? Har inte sett något om det men om boken ska ersättas borde vi ju få en ny låda också tycker man.
Ryktas om BA vs. Orks
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Excessus skrev:
OhmanJ skrev:Blir det ny startbox också? Har inte sett något om det men om boken ska ersättas borde vi ju få en ny låda också tycker man.
Ryktas om BA vs. Orks
Jag har hört Eldar vs AM..

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Claimh_Solais skrev:
Ancalagon skrev:
fredrik skrev: Folk stressar upp sig så lätt. :)
Va fan, det är ju ny edition, klart man måste stress-ragea, gärna innan man vet alla detaljer, sen när man väl ser alla detaljer måste man självklart överreagera på precis allt!
Är väl inte bekräftat att det är 7:ed , det kan va en 6,5ed med enbart lite ändringar
Jodå, det är bekräftat. Första meningen i white dwarf artikeln är "Here's the news: a new edition of Warhammer 40.000 is just around the corner" ;)

Även om de skulle mena "edition 6.5" så känns det som att om man ändrar hur man bygger sin armé, vilka allies man får ha, hur man spelar sina missions och även tillför en helt ny egen psychic fas är tillräckligt stora förändringar för att påverka spelet väldigt väldigt mycket :)

Fenris

Inlägg av Fenris »

Förstår inte varför många förutsätter att battle forged kommer att vara enbart den gamla FOC'n. Kanske finns det en beskrivning för alla codexxar om vad som räknas som battle forged, där det finns flera olika sätt att få battle forged, exempelvis om man kör eldar Biel-Tann så måste armén bestå av minst 1 PL eller avataren och 50% av poängen vara aspect warriors.
Olika typer av battle forged skulle då kunna ge olika bonussar.

Vad gäller psychic powers tycker jag att det är bra att få tillbaks en egen fas, men om det då ska skapas en gemensam pool av warp charge med motståndaren tycker jag det är löjligt, framförallt om motståndaren försöker med DTW hela tiden bara för att bränna WC i poolen. Jag hoppas varje spelare får en egen pool åtminstone.
Att sedan åkalla demoner känns som något Eldar absolut inte bör pyssla med, att ösa in mer fluffkrossande saker i grundreglerna tycker jag inte alls låter bra, random powers var illa nog.

Vad gäller unbound så tror jag det värsta kommer att korrigeras med komp relativt snabbt och kan öppna upp för många roliga kombinationer. Det luktar tyvärr som att GW är för lata för att speltesta vad som är rimligt och balanserat, utan kommer säkert gå på spelares subjektiva bedömningar efter ett tag och hoppas dessa subjektiva personerna är tillräckligt objektiva för att ge 8th en bra spelbalans.

BA + Orks eller AM + eldar är vad som ryktas i boxen.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

BigBrown

Inlägg av BigBrown »

Det är småroligt att läsa på diverse forum hur många som blir helt vansinniga över unbound, medan man i praktikten helt enkelt kan be om att spela med battle-forged listor vilket jag misstänker är vad "alla" kommer göra ändå. Jag tycker det ska bli roligt med en regeluppdatering, det känns som 6e med en del finslipning kan vara riktigt bra... Objektivkort låter skoj och mer spells (samt förhoppningsvis en power-utjämning av de olika skolorna) vore ju kanon. Psychic fasen låter intressant, känns som man behöver mer info innan man kan säga bu eller bä där men klart är att det kommer bli smidigare att ha dem alla i en och samma fas.

Dock är det inte skitkul att måsta köpa en ny regelbok men om spelet i slutändan blir bättre (håller tummarna) så är det värt det.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

När 6:e editionen kom vrålade alla om dubbla FoC. Själv har jag aldrig spelat en match med detta, och skulle inte göra det även om man gick över 2k poäng.

Om nu detta visar sig vara så sinnessjukt som en del fasas över kommer ju förmodligen alla turneringar bara banna det, och ens polare kan man komma överens med på annat sätt.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Så innan 7e ens är släppt pratas det om hur vi ska fortsätta spela 5e editionen med lite tillägg av 6e och 7e?

Vi kanske ska prova 7e först...

Annars tycker jag de nya Fantasy Dvärgarna ser rätt tuffa ut...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

För övrigt vet vi ju inte ens om det kommer vara attraktivt att spela en Unbound- lista i turneringssammanhang. Framförallt då Battle- forged får fördelar (ännu okända) som det står. Vem vet, Unbound kanske bara kommer vara attraktivt om du vill spela flufflistor?

Och som sagt, så länge vi spelar kompat är det inget större problem.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Fenris skrev:Vad gäller psychic powers tycker jag att det är bra att få tillbaks en egen fas, men om det då ska skapas en gemensam pool av warp charge med motståndaren tycker jag det är löjligt, framförallt om motståndaren försöker med DTW hela tiden bara för att bränna WC i poolen. Jag hoppas varje spelare får en egen pool åtminstone.
Självklart kommer varje spelare att ha sin egen pool.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar