30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Elevatorlake »

Kan vara samma källa som sprider rykten på olika forum men det har här och där börjat viskas om att även GW ska släppa 30K/horus heresy-grejer framöver. Verkar vara tal om modeller, regler och ett starter kit. Just nu verkar ryktet prata om maj. Ska man våga tro att det blir samma grundregler som 40K men med egna codexar för legionerna?

Går även rykten om en ny power armour mark 9 men det sägs vara mest för att skydda GWs IP så det kanske tyvärr inte blir några nya regler med det.

http://www.bolterandchainsword.com/topi ... lastic-hh/
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Excessus »

Aaaah, rykten...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Flogger »

Har Harry sagt det så stämmer det säkert. Däremot har han i den tråden bara sagt att det kommer NÅGOT men inte vad :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Excessus »

Flogger skrev:Har Harry sagt det så stämmer det säkert. Däremot har han i den tråden bara sagt att det kommer NÅGOT men inte vad :)
Har inte sett Harry eller Darnok säga något specifikt alls, så ryktet känns som att det är att ta med berg av salt! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Ogge »

Jag låg och läste om detta i natt när jag inte kunde sova. Jag har inte spelat 40k på ett tag och har börjat komma igång igen så smått. Jag hade också tänkt köpa lite nya figurer, ja ni vet. Men så läste jag några trådar om nya Fantasy och blev lite eftertänksam. Kan detta 30k vara början till något liknande det som händer Fantasy? Det verkar ju vara tokstora Fantasyförändringar på gång. Vad jag undrade över var om det var läga att köpa figgar om GW kommer att förändra precis alllt. Lizardmen kommer, vad jag förstår, förvinna etc. etc. Ja ni får läsa själva om ni inte redan gjort det. Kommer detta hända för 40k också? är min fråga.

http://www.warseer.com/forums/showthrea ... Discussion

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Yabob »

Svaret är nej. 40k är GW:s kassako.

Om ryktena om 30k stämmer så innebär det bara att GW vill göra lite pengar på ett "spel" som Forge World redan har gjort.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Ogge »

Ok, det var gött att höra. Då kan jag lugnt köpa mina figgar. Det som gjorde mig undrande var en post från denne Harry som alla verkar tycka kommer med trovärdiga rykten:

"Other:
40K is next :
Quote Originally Posted by Harry View Post
You are laughing now. This will cause a ***** storm of similar proportions on the 40K boards to the one we have been enjoying on the fantasy side."

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Elevatorlake »

Yabob skrev:Svaret är nej. 40k är GW:s kassako.

Om ryktena om 30k stämmer så innebär det bara att GW vill göra lite pengar på ett "spel" som Forge World redan har gjort.
Precis. Jag tror att 30K förbereds för att ersätta utrymmet på hyllorna som Fantasy tidigare tagit upp och Fantasy nu får ett sista försök med en hel omarbetning av reglerna. De lanserar nog 30K redan nu för att känna sig för lite, om Fantasy tar fart efter nya versionen kanske 30K hålls på lite mindre skala men om Fantasy inte alls tar fart kanske de blåser på för fullt med 30K.

Eftersom 40K står för så stor del av deras intäkter tror jag inte de vågar chansa alltför mycket med det. Man vill ju inte gärna ha en shit storm i sin kassako :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av lurräven »

Av vad jag sett så sägs det "egen box" med 30k under begränsad tid, följt av "egen box" (mini-spel?) med Assassins. Dessa figurer ska sedan in i ordinarie sortiment.

Sen massa snack om Harlequinliknande releaser for Admech, Sisters och Deathwatch.

Mark 9an känns mest hittepå av ryktena hittils.

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: 30K från GW och ny power armour (mark IX)?

Inlägg av Jonke »

Hastings menar att mark9 ryktet är en missuppfattning. Det kommer nya plast power armour marines men det är gammalt mark, dvs 30k-mariner. Finns en rätt bra sammanställning av vad harry och hastings sagt på natfka.

Värt att veta är att harry inte spelar 40k och upprepat har sagt att han inte har koll och missförstår saker han får veta om 40k.

Skriv svar