Nya Imperial Knights!

Har du hört det senaste från GW?
Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Silvertejp »

Gallanten är ju dock riktigt billig och i formationen där de har rage och re-roll charge så tror jag de är najs

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Jesper77 »

Det verkar vara OK att använda FW knightsen i formationerna som säger "any knight" och inte har begränsningar vilket är riktigt kul! Baronial court verkar ju vara nice.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Elevatorlake »

Silvertejp skrev:Gallanten är ju dock riktigt billig och i formationen där de har rage och re-roll charge så tror jag de är najs
Men är 50pts mindre än en paladin/errant egentligen billigt med tanke på vilken skjutattack man ger upp? Och dödar inte en knight med chainsword eller gauntlet typ vad som helst i närstrid ändå även om den inte har rage?

Å andra sidan kan ju tre chargande gallanter med rage vara världshistoriens största overkill? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Halvar »

Elevatorlake skrev:
Silvertejp skrev:Gallanten är ju dock riktigt billig och i formationen där de har rage och re-roll charge så tror jag de är najs
Men är 50pts mindre än en paladin/errant egentligen billigt med tanke på vilken skjutattack man ger upp? Och dödar inte en knight med chainsword eller gauntlet typ vad som helst i närstrid ändå även om den inte har rage?

Å andra sidan kan ju tre chargande gallanter med rage vara världshistoriens största overkill? :)
Nu har jag inte brytt mig att kolla länkarna men kunde de inte kasta fordon? Det kan lite grann räknas som en skytteattack.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Elevatorlake »

Halvar skrev:
Elevatorlake skrev:
Silvertejp skrev:Gallanten är ju dock riktigt billig och i formationen där de har rage och re-roll charge så tror jag de är najs
Men är 50pts mindre än en paladin/errant egentligen billigt med tanke på vilken skjutattack man ger upp? Och dödar inte en knight med chainsword eller gauntlet typ vad som helst i närstrid ändå även om den inte har rage?

Å andra sidan kan ju tre chargande gallanter med rage vara världshistoriens största overkill? :)
Nu har jag inte brytt mig att kolla länkarna men kunde de inte kasta fordon? Det kan lite grann räknas som en skytteattack.
Sant, det tänkte jag inte på. De kan kasta fordon och monster som de dödar 12" med en large blast och samma s som offret hade t eller halva frontens av. Ingen ap tyvärr.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av Flogger »

De behöver inte heller vara inom en viss range av varandra, så man kan köra formationen och rusa dem fram en på var sin flank och en i centret och de får fortfarande bonusen.

Tycker personligen att +1 på sköldsave ihop med overwatchskytte lät rätt nice ihop med gatlingkanonen :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

NIB
Inlägg: 263
Blev medlem: 30 maj 2011, 09:48

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av NIB »

Visst blir alla knektar Lords of War nu? Typ, varenda en.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nya Imperial Knights!

Inlägg av DHettNeck »

NIB skrev:Visst blir alla knektar Lords of War nu? Typ, varenda en.
Ja, men det gör förmodligen ingen skillnad i praktiken. Bara för att dom blir det är det ju inte säkert att andra arméer kommer kunna ta en i sin LoW-slot.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar