Nytt codex: Dark Angels

Har du hört det senaste från GW?
sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av sefiii »

oooooch litet extra om vapen och gears


Nephilim - Blacksword missiles are now S7 AP3 and Missile Lock allows reroll misses with One-Use weapons. Avenger bolt cannon unchanged.

Dark Talon - Rift cannon now S10 AP2 and if doubles are rolled on the scatter dice the shot becomes Vortex. Stasis bomb also requires models to pass I test for unsaved wounds or be removed.

Sacred Standard is now just a single generic entry, the unit carrying it has Counterattack and Relentless, and the usual 12" Morale reroll bubble.
RW and DW Company banners are unchanged.

Deathwing rule replaces Inner Circle, grants Fearless and Hatred (CSM).

DW Knights maces of absolution now AP3, Smite is now basically a Smash attack: trade all attacks for one Sx2 AP2 attack, chosen per model, not limited use.

DW Assault is a formation rule, everything Deep Strikes in on choice of turn 2, 3, or 4 - includes Ven Dreads in Pods.

Summoned to War is a detachment rule, all units in detachment must start in Deep Strike reserve, if army has a RW Attack Squadron or Strike Force you basically choose the results of Reserve Rolls for the detachment.

Summon the DW: Formation rule, models in the formation are basically 12" teleport homers for DW units.



sorry om jag spammade.

hmmm

det verkar som om att det finns anledning för mig att damma av mina angels of vengeance och kanske till och med....gush förbjude.......mot allat odds.

Måla färdigt :D
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av refabricated »

Reroll jink på RW verkar lagom ball när der kombineras med andra USR:s...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Olof »

Jag hajjade också till på den. Verkar stabilt. Grattis Hylander!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Trulsante »

Ravenwing är grejen i nya codexet iaf

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Xenomorph
Inlägg: 70
Blev medlem: 21 sep 2012, 18:01

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Xenomorph »

Trulsante skrev:Ravenwing är grejen i nya codexet iaf

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Samma sak som förra gången. :) Dom förlorar Firepower(dakka banner) men får Staying power.

Combowing är bättre än tidigare, min föredragna stil.

Deathwing är en liten besvikelse , ingen turn 1 deep strike. Krav på HQ och minst 2 terminator squads gör dom väldigt dyra som support. Solo deathwing är sämre/omöjligt ?

Xenomorph
Inlägg: 70
Blev medlem: 21 sep 2012, 18:01

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Xenomorph »

Kan tilläggas att just nu finns det endast en sorts Ravenwing HQ , Sammael/Sableclaw trots 3 HQ slots i deras detachment. Verkar som GW har glömt skriva att bikes ger Ravenwing regeln. Får hoppas att det FAQ:as fort, men man vet aldrig..

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Trulsante »

Såg detta med... Eller så vill dom verkligen kränga sammaelfiggar/landspeeders för sableclaw ;)

Men förhoppningen är att det är en miss. Vilket är sjukt kass av dom i såna fall. Ta gärna lite mer tid nästa gång GW... Och 40p per deathwing när gks terminutter kostar 33p...? Njae, tror jag betalar 40p för black knights med t5, plasmatalons, 12" movement och reroll 3+ jink istället...

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Trulsante »

Och dat ravenwingformation... Mmmmm!

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Xenomorph
Inlägg: 70
Blev medlem: 21 sep 2012, 18:01

Re: Nytt codex: Dark Angels

Inlägg av Xenomorph »

Trulsante skrev:Såg detta med... Eller så vill dom verkligen kränga sammaelfiggar/landspeeders för sableclaw ;)

Men förhoppningen är att det är en miss. Vilket är sjukt kass av dom i såna fall. Ta gärna lite mer tid nästa gång GW... Och 40p per deathwing när gks terminutter kostar 33p...? Njae, tror jag betalar 40p för black knights med t5, plasmatalons, 12" movement och reroll 3+ jink istället...

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Ja, Terminatorerna är fortfarande för dyra. Det enkelt finns för många i omlopp för att GW skall göra dom bättre. Det är för mys-spel och komp turneringar.

Skriv svar